Make up expert Έλενα Χατζηνικολίδου: “Το μακιγιάζ ως εργαλείο ενδυνάμωσης”

Έλενα Χατζηνικολίδου

Makeup artist με ενδιαφέρον βιογραφικό, η πολυδιάστατη Έλενα Χατζηνικολίδου είναι κάτι περισσότερο από αναγνωρισμένη μακιγιέζ φωτογραφήσεων μόδας. Εμείς τη ‘γνωρίσαμε’ πριν ένα χρόνο, ως μέλος της δημιουργικής ομάδας πίσω από το fashion story “A Beautiful Mind” που φιλοξενήθηκε στο Guest Creatives project του beautemagazine. Όμως η Έλενα κρύβει άσσους στο μανίκι της. Ανάμεσά τους, η συμμετοχή της σε κορυφαία fashion shows της Milano Fashion Week, όπως αυτό του οίκου Max Mara, η δημιουργία corporate looks για μεγάλες επιχειρήσεις και η εμπλοκή της στον χώρο της εκπαίδευσης που ξεκινά με την ανάληψη καθηκόντων Beauty Coach στο δίκτυο των ΙΕΚ Ακμή.

Απόλυτα προσγειωμένη στη πραγματικότητα, η Έλενα Χατζηνικολίδου, διεκδικεί επάξια τη θέση της ανάμεσα στους αγαπημένους μας Make Up Experts. Μοιράζεται μαζί μας την δημιουργική της πορεία, δίνει χρήσιμα make up tips και αποκαλύπτει την εξελιγμένη ταυτότητα της ομορφιάς.

Make up expert Έλενα Χατζηνικολίδου: "Το μακιγιάζ ως εργαλείο ενδυνάμωσης"
Μακιγιάζ της Έλενας Χατζηνικολίδου.

Ηχηροί μέντορες, πολυδιάστατη καριέρα

“Ξεκίνησα να κάνω μακιγιάζ πριν 25 xρονια. Mπήκα στον χώρο της μόδας συμμετέχοντας σε φωτογραφίσεις για το περιοδικό Cosmopolitan και στην συνέχεια εντάχθηκα στο δυναμικό του γραφείου που με αντιπροσωπεύει ακόμη και σήμερα, το D-tales Creative Agency.
Στο ξεκίνημα μου, είχα την τύχη και την χαρά να γνωρίσω από κοντά και να συνεργαστώ με θρυλικούς makeup artists, όπως τον François Nars και τον Stephane Marais . Μέντορες μου θα έλεγα πως είναι πολλοί. Άλλωστε μου αρέσει διαρκώς να μαθαίνω.

Στην επαγγελματική μου πορεία έχω ζήσει χιλιάδες όμορφες στιγμές. Στα highlights θα ξεχωρίσω την επίδειξη μόδας του οίκου Dior στο Καλλιμάρμαρο, με key make-up artist τον κορυφαίο Peter Philips. Παράλληλα ξεχωρίζω τις επανειλημμένες συμμετοχές μου στα shows της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνο, όπου λαμβάνω μέρος ως μέλος της δημιουργικής ομάδας της διεθνώς καταξιωμένης make up director Kanako Takase. Ανάμεσα στις πιο πρόσφατες δουλειές μου, συγκαταλέγονται τα fashion shows των οίκων Max Mara, Alberta Ferreti και Philosophy Alberta Ferreti.

Αυτή τη στιγμή, προετοιμάζω νέα πρότζεκτ. Ανάμεσά τους η δημιουργία corporate make up looks για ηχηρά brands όπως η Aegean Airlines, τα Divani Caravel Hotels, τη Google και άλλα. Παράλληλα με τις φωτογραφίσεις μόδας, με μεγάλη μου χαρά ξεκινά ένας νέος επαγγελματικός κύκλος αυτή τη φορά στον τομέα της εκπαίδευσης, καθώς αναλαμβάνω θέση Beauty Coach στα ΙΕΚ Ακμή, σε όλη την Ελλάδα. Σπουδαία πράγματα θα συμβούν μέσα από αυτή τη συνέργεια … Η επόμενη πρόκληση είναι η συμμετοχή μου στα fashion weeks για τον χειμώνα του 2023 που ξεκινάνε σύντομα σε Νέα Υόρκη, Μιλάνο και Παρίσι.

Οι ταυτότητες των make up looks

Κάθε make up look δημιουργείται ανάλογα με την περίσταση και το εκάστοτε πρότζεκτ. Εάν πρόκειται για φωτογράφιση μόδας, η κατεύθυνση του μακιγιάζ καθορίζεται σε συνεννόηση με τον στυλίστα και το φωτογράφο. Αν πρόκειται για τηλεοπτικό γύρισμα, αντλώ έμπνευση από τη προσωπικότητα και το πρόσωπο που έχω απέναντι μου.
Όταν καλούμαι να δημιουργήσω ένα επαγγελματικό corporate makeup look για μια εταιρία, όπως για παράδειγμα αυτό της Aegean Airlines, συνυπολογίζω τις εκάστοτε παραμέτρους, όπως για παράδειγμα το συγκεκριμένο ενδυματολογικό στιλ και τις ανάγκες του πληρώματος.
Όποια κι αν είναι η ανάθεση, λαμβάνω πάντα υπόψιν τις ευρύτερες τάσεις που τρέχουν στην πενταετία που διανύουμε. Δεν πηγαίνω ποτέ σε κάτι extreme εκτός και εάν πρόκειται για fashion show η για φωτογράφιση τάσεων μόδας.

Make up expert Έλενα Χατζηνικολίδου: "Το μακιγιάζ ως εργαλείο ενδυνάμωσης"
Η Gigi Hadid, στο πρόσφατο show Max Mara με μακιγιάζ της Έλενας Χατζηνικολίδου.

Αγαπημένα προϊόντα και make up tips

Τα αγαπημένα μου προϊόντα για τη δημιουργία ενός basic μακιγιάζ είναι τρία. Η ενυδατική για τη σωστή προετοιμασία του δέρματος, η μάσκαρα που αναδεικνύει κάθε βλέμμα και ένα προϊόν μακιγιάζ “διπλής χρήσης” που εφαρμόζεται σαν ρουζ και σαν lip tint.
Οι γυναίκες πολλές φορές κάνουμε λάθος χρήση των προϊόντων μακιγιάζ. Συνήθως προσθέτουμε μεγάλη πολύ ποσότητα, με αποτέλεσμα να μην δείχνουμε φρέσκιες λαμπερές και όμορφες, αλλά απλώς υπερβολικά βαμμένες… Ευτυχώς τελευταία έχει αρχίσει και γίνεται πιο διαδεδομένο το less is more. Εξίσου σημαντικό είναι ότι αρχίζουμε να απολαμβάνουμε την ομορφιά σε όλες τις ηλικίες.

Make up expert Έλενα Χατζηνικολίδου: "Το μακιγιάζ ως εργαλείο ενδυνάμωσης"
Φωτογραφία, Νικόλ Μπαρτσόκα, μακιγιάζ Έλενα Χατζηνικολίδου, styling Παναγιώτης Πανουκλιάς.

Fresh & distress look για κάθε τύπο γυναίκας

Ένα λουκ χαμαιλέοντας που ταιριάζει σχεδόν σε κάθε γυναίκα; Θα έλεγα ότι αυτό είναι το fresh and distress make up! Λίγο κονσίλερ, λίγο μάσκαρα και πινελιές από ρουζ-lip balm σε ροδαλές αποχρώσεις, αρκεί για να μας κάνει να νιώθουμε και να φαινόμαστε υγιείς και όμορφες. Το μακιγιάζ φυσικά δεν έχει ηλικία. Αρκεί να προσαρμόζουμε στις ανάγκες του δέρματος μας, τα κατάλληλα προϊόντα. Μεγαλώνοντας, ο χρυσός κανόνας είναι να εστιάζουμε στην υγεία και περιποίηση της επιδερμίδας. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιούμε προϊόντα μακιγιάζ κατάλληλα για τον τύπο του δέρματος μας και να τα εφαρμόζουμε σε μικρές ποσότητες ώστε να μην δείχνουν την όψη της επιδερμίδας ‘σπασμένη’.

Make up expert Έλενα Χατζηνικολίδου: "Το μακιγιάζ ως εργαλείο ενδυνάμωσης"

Stage vs Reality

Οι φωτογραφίσεις μόδας, τα fashion shows και η τηλεόραση, απαιτούν διαφορετική προσέγγιση μακιγιάζ και έχουν διαφορετικές ανάγκες από εκείνες της ‘κανονικής ζωής’. Απλά και μόνο η εμφάνιση κάτω από έντονα φώτα και μπροστά σε κοινό δημιουργεί άλλες προϋποθέσεις μακιγιάζ από αυτές που έχει μια γυναίκα στην καθημερινότητα, για την δουλειά, για την έξοδο, ή ακόμη και για τη γυμναστική της. Στα editorial μόδας, προτείνουμε τάσεις και δίνουμε ιδέες που δεν είναι απαραίτητα συμβατές με την καθημερινή μας ζωή. Σε ότι αφορά την καθημερινότητα προτείνω να ακούμε τις ανάγκες του προσώπου μας. Εάν δεν μπορούμε να καταλάβουμε τί μας πάει και τι αναδεικνύει πραγματικά τα χαρακτηριστικά μας, καλό είναι να ζητάμε τη γνώμη ειδικού.

Στα χρόνια του covid

“Το μακιγιάζ μεταλλάχθηκε στα… ‘χρόνια του covid’. Η προστατευτική μάσκα περιόρισε την χρήση κραγιόν και σε πολλές περιπτώσεις δημιούργησε δερματικές  αλλεργίες. Παρόλα τα όσα συνέβησαν, το μακιγιάζ παραμένει εργαλείο ενδυνάμωσης της προσωπικότητας, καταρχήν γιατί μας κάνει να αισθανόμαστε εμείς όμορφα… Σιγά-σιγά το μακιγιάζ θα επανέλθει ξανά σε φυσιολογικούς ρυθμούς, με πρωταγωνιστές τα κραγιόν μεγάλης διάρκειας!”

Make up expert Έλενα Χατζηνικολίδου: "Το μακιγιάζ ως εργαλείο ενδυνάμωσης"
Μακιγιάζ της Έλενας Χατζηνικολίδου για τον οίκο Max Mara.

Μακιγιάζ, πρότυπα και το μέλλον της ομορφιάς

“Το μακιγιάζ δεν διαμορφώνει πρότυπα ομορφιάς. Ζούμε σε μια εποχή που η διαφορετικότητα και η προσωπικότητα κερδίζει διαρκώς έδαφος. Οπότε το μακιγιάζ έχει διευρύνει εξαιρετικά την γκάμα του και πλέον καλύπτει όλες τις ανάγκες. Οι ταμπέλες έχουν καταρριφθεί και ο κάθε άνθρωπος είναι εντελώς ελεύθερος να επιλέξει αυτό που του ταιριάζει. Εκείνο που τον εκφράζει και το χρειάζεται! Κάθε μια από εμάς νιώθει έτοιμη να πειραματιστεί με την εικόνα της.
Στο άμεσο μέλλον δεν θα υπάρχουν πλέον κατηγοριοποιήσεις της ομορφιάς, ούτε κοινά χαρακτηριστικά. Ωραίο θα θεωρείται το διαφορετικό, το ιδιαίτερο, το αντισυμβατικό. Αυτό που τολμά να αυτοπροσδιορίζεται…”

Φωτογραφίες, Έλενα Χατζηνικολίδου

Κείμενο, Λένα Παπαχριστοφίλου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ