Portugal Home Week: Διακόσμηση στην κορυφή του κόσμου

Portugal Home Week
Μπουφές, πολυθρόνα και τραπέζι "Slide", Cacio.

Η ετήσια έκθεση Portugal Home Week, η οποία αποτελείται από 2 μέρη, το Home Show και το Home Summit, είναι αφιερωμένη σε όλους τους κλάδους που αφορούν τα Made in Portugal έπιπλα και είδη σπιτιού. Στόχο έχει να ενδυναμώσει τη διεθνή προβολή και την premium τοποθέτηση των βιομηχανιών του χώρου και επιπλέον. Αλλά και να προωθήσει την καλή φήμη που η Πορτογαλία έχει επιτύχει διεθνώς, με αποτέλεσμα να αποτελούν σήμερα το 5% των εξαγωγών της χώρας.

Portugal Home Week: Διακόσμηση στην κορυφή του κόσμου
Καναπές “Bette II”, Ottiu, Emotional Brands.

Home Show: Παράδοση στον χώρο του σπιτιού

Η Πορτογαλία έχει μία αξιοσημείωτη παράδοση στον χώρο του σπιτιού. Έτσι ένας ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός πορτογαλικών παραδοσιακών εταιρειών αλλά και αρκετά νεότερων συμμετείχαν, ανέλαβαν να παρουσιάσουν και να προωθήσουν τα καλύτερα δείγματα πορτογαλικών επίπλων, ειδών σπιτιού και οικιακών εγκαταστάσεων, στην Portugal Home Week. Μεταξύ των οποίων οι Among them, AM Living, Salma, Sofalca, More Contract. Επίσης οι Magyk, Colunex, Ducampos, Luis Silva, Fenabel, Wewood, Riluc, Pacheco’s, Damaceno, Classiribalta, Epoca, MAB, Insidherland, Dom Capa. Oι Paulo Antunes, Oia Design, Law Kasas, Frato, Cobermaster, Woodtale, AMS, A.Brito, Sofa Design, Duistt, S. Bernardo, Mooza. Αλλά και οι SERIP, Colmol, Aldeco, Glammfire, Suffa, Freixotel, Emotional Brands, Casa Magna, Belo Inox, Pombo, Serop, Spal, HMD, Flam&Luce, Azemad, Gansk.

O υψηλών προδιαγραφών σχεδιασμός, η εξαιρετική ποιότητα υλικών και κατασκευής, η εμφανής πείρα, το μοναδικό φινίρισμα και μία ιδιαίτερα κομψή αισθητική ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά των ειδών που παρουσιάστηκαν στην έκθεση. Σε συνδυασμό με την προσεγμένη οργάνωση καθώς και το ζεστό και φιλικό κλίμα που υπήρχε στην επικοινωνία με τους εκπροσώπους των εταιρειών, φυσικά δεν πέρασαν διόλου απαρατήρητα από τους επισκέπτες, που ήρθαν στην έκθεση από όλα τα μέρη του κόσμου.

Portugal Home Week: Διακόσμηση στην κορυφή του κόσμου
Coffee tables “Paros”, Frato.

Τάσεις και προκλήσεις

O Joao Dias, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της AICEP Πορτογαλίας, πιστεύει ότι “Από την 1η έκδοση το 2019, η Portugal Home Week επιστρέφει συζητώντας τις τάσεις και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, αλλά πάνω από όλα δείχνοντας στους διεθνείς πελάτες την ποιότητα και την υπεροχή αυτού που έχει δημιουργηθεί και παράγεται στην Πορτογαλία. Όι εταιρείες μας έχουν καταφέρει να συνδυάζουν το ταλέντο, το ντιζάιν, την αρχιτεκτονική και την τέχνη με R&D τεχνολογία και καινοτομία με έναν εκπληκτικό τρόπο. Διαθέτουμε μερικές από τις καλύτερες εταιρείες στον κόσμο σε αυτόν τον τομέα”.

Και ο Gualter Morgado, Γενικός Διευθυντής της APIMA (Portuguese Association of Furniture and Related Industries) συμπληρώνει: “Ήταν ξεκάθαρο καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης ότι υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες για το μέλλον σε εθνικόκαι διεθνές επίπεδο, καθώς οι εταιρείες που συμμετέχουν τοποθέτησαν τη σπουδαία τους κληρονομιά και τη βαθιά τους τεχνογνωσία στο οπτικό πεδίο μιας νέας γενιάς επιχειρηματιών και σχεδιαστών που έχουν στραμμένα τα μάτια τους σε όλο τον κόσμο”.

Portugal Home Week: Διακόσμηση στην κορυφή του κόσμου
Έπιπλα, Domkapa.

Hοme Summit: Η επόμενη μέρα

Στο πλαίσιο ενός κατά κάποιο τρόπο Think Tank, που αποτέλεσε το άλλο δυνατό κομμάτι της έκθεσης, συζητήθηκαν πολλά ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν τον κλάδο της κατασκευής επίπλων και ειδών σπιτιού σε διεθνές επίπεδο. Μέσα από συνολικά 16 ενδιαφέρουσες διαλέξεις και 58 ομιλητές από όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, αναδείχθηκαν οι τάσεις, οι δυσκολίες, οι πραγματικές ανάγκες αλλά και οι προοπτικές του κλάδου. Μεταξύ αυτών ήταν ο αρχιτέκτονας Nuno Lacerda, οι σχεδιαστές Rastislav Ceresna και Toni Grilo και η Ingrid Abramovich, editor του Elle Decor N.Y. Από την Ελλάδα συμμετείχαν ο Ευτύχης Αθανασιάδης (Hotelux Α.Ε.) και ο Ευγένιος Βασιλικός (COO Airotel Group και Γ. Γ. Πανελλήνιας Όμοσπονδίας Ξενοδοχείων).

Portugal Home Week: Διακόσμηση στην κορυφή του κόσμου
Μπουφές “Appeal”, AM Living.

Η βιωσιμότητα στο επίκεντρο

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα θέματα σχετικά με τη διεθνοποίηση, τη βιωσιμότητα και την ανάγκη για ανεύρεση τρόπων μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας μέσα από τη βελτίωση της απόδοσης ενέργειας στις κατοικίες. Επίσης, αναφέρθηκαν η σπουδαιότητα της απανθρακοποίησης στην κατασκευαστική βιομηχανία και η υιοθέτηση βιώσιμων κατασκευαστικών πρακτικών. Επισημάνθηκε ακόμη η πίεση που υπάρχει στον κατασκευαστικό τομέα να ανταποκριθεί στην αύξηση του πληθυσμού. Στην επιτακτική ανάγκη να κτίζουμε πια με διαφορετικούς τρόπους χρησιμοποιώντας την ψηφιοποίηση ως παράγοντα αποδοτικότητας και βιωσιμότητας.

Όπως ανέφερε και ο Joaquim Carneiro, Πρόεδρος της APIMA, “Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι που παρουσιάζουμε ένα γεγονός τόσο μεγάλου κύρους και βεληνεκούς στην Πορτογαλία. Καταλαβαίνουμε από τον αριθμό των επισκεπτών και τον ενθουσιασμό τους ότι το Made in Portugal αξίζει όλο και μεγαλύτερη αναγνώριση σε διεθνές επίπεδο, κινητοποιώντας τους αγοραστές και τους ενδιαφερόμενους από πάρα πολλές διαφορετικές αγορές, από τις πιο παραδοσιακές μέχρι τις αναδυόμενες, να έρθουν σε αυτή την έκθεση”. Θα συμφωνήσουμε απόλυτα μαζί του και ανανεώνουμε το ραντεβού για τις 15 και 16 Ιουνίου 2023.


Κείμενο της Μαρίας Καλλιμασιά στο στο περιοδικό Maison & Décoration / Χειμώνας 2022-2023.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ