Έχοντας αιχμαλωτίσει το ενδιαφέρον μας πριν ακόμα παρουσιάσει την πρώτη συλλογή, ο Μάρκελλος Πολυδώρου δεν είναι ένα ακόμα πυροτέχνημα. Είναι μια εντελώς ξεχωριστή περίπτωση ‘Ελληνα σχεδιαστή μόδας. Ο Πολυδώρου μπήκε στο ραντάρ μας το καλοκαίρι του ’19 όταν η Róisín Murphy επέλεγε να φορέσει ένα εκπλητικό κίτρινο φόρεμά από την πτυχιακή εργασία του κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής της τουρνέ. Ο Μάρκελλος δεν βιάστηκε να ετοιμάσει την πρώτη του συλλογή. Κέντρισε το ενδιαφέρον της πολυβραβευμένης σχεδιάστριας Υψηλής Ραπτικής Iris van Herpen που τον υποδέχθηκε εγκάρδια στα φημισμένα ατελιέ της.


Σχεδιαστική ευφυία & άψογη εκτέλεση
Δύο χρόνια εμπειρίας στην περίοπτη δημιουργική ομάδα της Van Herpen, ήταν αρκετά για τον Μάρκελλο Πολυδώρου. Η στιγμή για το επόμενο βήμα του έφτασε όταν αποχαιρετούσε το Άμστερνταμ για να επιστρέψει στην Αθήνα και να αφιερωθεί στο προσωπικό του όραμα. Σχεδιαστική ευφυία, άψογη εκτέλεση, φρέσκες σιλουέτες, αποτελούν βασικά στοιχεία του πυρήνα της παρθενικής Against all Logic συλλογής που δημιουργήθηκε στο ατελιέ του στο Κουκάκι. Η φρεσκάδα των περίτεχνα κατασκευασμένων αλλά απόλυτα φορέσιμων δημιουργιών Υψηλής Ραπτικής του Πολυδώρου, φέρνει αύρα πηγαίας αυθεντικότητας στη δυναμικά εξελισσόμενη σκηνή της Ελληνικής μόδας.

Η γοητευτική λογική της Υψηλής Ραπτικής
“Η Against all logic, δεν έχει λογική” λέει ο Μάρκελλος Πολυδώρου μιλώντας στο Beaute. “Είναι μια συλλογή που συνδυάζει όλες τις δεκαετίες της μόδας χωρίς να ταυτίζεται με καμία. Παίρνει ζωή από μια ύλη κλασική και ρομαντική μεταμορφώνοντάς τη σε κάτι σύγχρονο, αιθέριο μεταφυσικό. Λυγίζει τις ευθείες γραμμές δημιουργώντας κύκλους που η ζωή σε μαθαίνει να κλείνεις καθώς υποδέχεσαι άλλους που ανοίγουν.


Πρόκειται για μια υψηλής ραπτικής συλλογή τα ρούχα της οποίας απαιτούν πολλές ώρες δουλειάς στο χέρι για να ολοκληρωθούν. Ενδεικτικά το μαύρο φόρεμα με τα cut outs χρειάστηκε 160 ώρες για να δημιουργηθεί. Αν προσέξει κανείς θα δει ότι αποτελείται από μικρά διπλοραμμένα κομμάτια σε κυκλικά και ασύμμετρα οβάλ σχήματα, τα όποια ράβονται ένα ένα στο χέρι. Μόνο όταν συναρμολογηθούν όλα μαζί δίνουν το τελικό σχήμα στο φόρεμα. Την ίδια τεχνική ακολούθησα και για τα σακάκια. Αντίστοιχη λεπτομέρεια και χρόνο χρειάστηκε το μπεζ φόρεμα της συλλογής. Στο συγκεκριμένο ρούχο κεντημένα φτερά, ξεπετάγονται από μαύρες μορφές λουλουδιών φτιαγμένες από παγιέτες και χάντρες ραμμένες στο χέρι”.

“Αυτό που θα ήθελα μέσω της δουλειάς μου, είναι να παροτρύνω τους ανθρώπους να απελευθερωθούν”
“Χαρακτηριστικό της συλλογής είναι τα prints. Η έμπνευση για το σχεδιασμό των τυπωμάτων προέκυψε σε μια φθινοπωρινή εκδρομή όταν βρέθηκα σε ένα δάσος καλυμμένο από βρύα, απο τα μικρά, απλά φυτά που με το έντονο πράσινο χρώμα τους στόλιζαν περίτεχνα τους κορμούς των δέντρων και των βράχων. Αυτό που θα ήθελα μέσω της δουλειάς μου, είναι να παροτρύνω τους ανθρώπους να απελευθερωθούν. Να μη νοιάζονται τόσο για τη γνώμη των άλλων και να μπορούν να εμπιστευτούν έναν σχεδιαστή. Αυτό θα έδινε κίνητρο στην εγχώρια μόδα να αναγεννηθεί και να μην κινείται εκ του ασφαλούς” συμπληρώνει ο Μάρκελλος Πολυδώρου.
Φωτογραφίες: Valiana Variantza.
Styling: George Karapetis.
To άρθρο της Λένας Παπαχριστοφίλου “Creative minds” δημοσιεύεται στο BEAUTÉ Nοεμβρίου 2023.