Γεννημένα από το 2010 και έπειτα, τα κορίτσια της Gen A, αν και δεν το έχουν ανάγκη, δείχνουν ανεξήγητο ενδιαφέρον για προϊόντα περιποίησης επιδερμίδας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της NIQ, μιας εταιρείας που συγκεντρώνει δεδομένα με βάση τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, οι αμερικανίδες teenagers εκτινάζουν στο 49% τις πωλήσεις skincare προϊόντων ευρείας διανομής.
Ανακαλύπτοντας τον κόσμο της ομορφιάς
Πολλά νέα κορίτσια αυτή τη στιγμή, βρίσκονται σε φάση ανακάλυψης. Εξερευνούν τον κόσμο της ομορφιάς και λαχταρούν καθοδήγηση. Θέλουν να ξέρουν πώς να ξεκινήσουν μια ρουτίνα περιποίησης, αν την χρειάζονται πραγματικά, τι να αποφύγουν, ποια συστατικά πρέπει να αφήσουν για αργότερα και αν το μακιγιάζ είναι απαγορευτικό.
“Έχουμε εντοπίσει το ενδιαφέρον που δείχνουν τα νέα παιδιά για την ομορφιά και η γρήγορη είσοδός τους στην περιποίηση είναι εμφανής”, δήλωσε η Anna Mayo, αντιπρόεδρος της NIQ, προσθέτοντας ότι “καθαριστικά προσώπου, seruns και μάσκες ομορφιάς είναι τα προϊόντα που φαίνεται να προτιμούν περισσότερο οι αμερικανίδες teenagers”.
“Ακόμη και αν μειώνουν τις δαπάνες σε άλλους τομείς, οι καταναλωτές επενδύουν περισσότερα χρήματα στην ομορφιά”, υπογραμμίζει η Mayo, σημειώνοντας ότι η κατηγορία παρουσιάζει αύξηση κατά 9% συνολικά σε πωλήσεις σε δολάρια στις ΗΠΑ. Οι θεραπείες προσώπου και η φροντίδα των ματιών είναι αυτές που παρουσιάζουν αξιοσημείωτη ανάπτυξη. Σε αντίθεση με τις συσκευές περιποίησης επιδερμίδας που παρουσιάζουν πτώση στη μαζική αγορά, κατά 22,3% από έτος σε έτος.
Μιλώντας με αριθμούς
Ακολουθούν οι κορυφαίες κατηγορίες περιποίησης προσώπου στην mass αγορά των ΗΠΑ με βάση την αύξηση των πωλήσεων:
- Προϊόντα περιποίησης προσώπου: +38,3%
- Προϊόντα περιποίησης ματιών (όχι κρέμες): +19,8 %
- Καθαριστικά πολλαπλών χρήσεων: +13 %
- Ενυδατικές κρέμες προσώπου ημέρας: +7,8
- Κρέμες ματιών: +7 %
Υοung folks
To γεγονός ότι τα νέα κορίτσια θέλουν να μάθουν περισσότερα για το πώς να φροντίζουν τον εαυτό τους, δεν είναι κάτι που θα έπρεπε να μας τρομάζει ούτε στερεί τα χρόνια ξεγνοιασιάς και παιδικότητας. Είναι όμως μια εξέλιξη που σίγουρα δε μένει απαρατήρητη και σίγουρα δεν πρέπει να αφήσουμε στην τύχη της. Αμέσως μετά από την επέλαση της Gen Z που έχει αλλάξει ριζικά το τοπίο στην ομορφιά, ακολουθεί η Gen A. Ο πειραματισμός είναι ένα στάδιο από το οποίο περάσαμε όλοι σε νεαρές ηλικίες. Μεγαλώνοντας μπήκαμε σε άλλη τροχιά. Βρήκαμε πράγματα που είναι στα μέτρα μας και λατρέψαμε την less is more φιλοσοφία. Χωρίς να αλλοιωθούμε και χωρίς να βλάψουμε τον εαυτό μας.
Η φροντίδα του εαυτού στο επίκεντρο
Το να μάθουμε να αγαπάμε και να φροντίζουμε τον εαυτό μας, είναι μεγάλη υπόθεση. Και όσο πιο νωρίς γίνει αντιληπτό, τόσο το καλύτερο. Η Gen A, έχει ήδη συνειδητοποιήσει ότι όταν φαίνεσαι καλά, νιώθεις και πιο καλά. Όταν έχουμε αυτά τα δεδομένα μπροστά μας, το βασικό μέλημα είναι να παρέχουμε ασφαλείς επιλογές. Αυτό σημαίνει, ότι τα beauty brands, δεν πρέπει να εκμεταλλευτούν αυτή την εξέλιξη αλλά να στραφούν στη σωστή ενημέρωση, στην παροχή συμβουλών και στη δημιουργία αγνών προϊόντων που σέβονται τη νέα γενιά. Ευτυχώς, ήδη, αρκετές εταιρείες έχουν λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την παροχή ασφαλούς και βιώσιμης περιποίησης δέρματος κατάλληλη για όλες τις ηλικίες. Όταν τα πράγματα εξελίσσονται τόσο γρήγορα γύρω μας και έχοντας ως όπλο την ειλικρίνεια μπορεί να δομηθεί ένα ασφαλές περιβάλλον στην ομορφιά που τους χωρά όλους.
Κεντρική φωτογραφία, Valeria Sharuk.
Κείμενο, Αναστασία Βαποράκη.