Με ευκαιρία συμπλήρωσης 30 χρόνων από την έκδοση του περιοδικού Beauté, στεκόμαστε στους τριάντα πιο σημαντικούς σταθμούς της ομορφιάς από τα ‘90s μέχρι σήμερα. Σταθμούς που έχουν καταγραφεί στις σελίδες αυτού του αειθαλούς τίτλου που είναι σωστός μαραθωνοδρόμος της ομορφιάς. Πριν λίγες εβδομάδες ξεκινήσαμε το beauty αφιέρωμα με τις πρώτες δέκα καινοτομίες και τώρα ήρθε η ώρα να απολαύσετε τη συνέχεια.
11. Ηλιοπροστασία νέας γενιάς!
To 1997 η Lancaster γίνεται η πρώτη εταιρεία που ενσωματώνει φίλτρα ενάντια στις ακτίνες UVA στα αντηλιακά της, ενώ το 2012 λανσάρει
την προστασία από την υπέρυθρη ακτινοβολία IR. Σήμερα, μιλάμε για μια νέα γενιά αντηλιακών, η οποία προσφέρει υψηλή προστασία ευρέος φάσματος, από βραχεία UVA και μακρά UVB ακτινοβολία. Επιπλέον προσφέρουν προστασία από την υπέρυθρη ακτινοβολία IR, η οποία
ενοχοποιείται για πολλαπλασιασμό των ελεύθερων ριζών, φωτογήρανση και μεταλλάξεις στο DNA των κυττάρων. Οι εξελιγμένες συνθέσεις ενδυναμώνονται επιπλέον με συστατικά που ενισχύουν την προληπτική και επανορθωτική δράση ενάντια στη φωτογήρανση. Πιο ευχάριστες είναι και οι υφές. Λεπτόρρευστες, βελούδινες, διάφανες, μη λιπαρές, dry touch. Είναι
απορροφήσιμες, ανθεκτικές στο νερό, σε μορφή mist, αφρού, BB κρέμας.
Από το 2008 που η Ευρωπαϊκή Ένωση θέσπισε αυστηρότερες προδιαγραφές
για τη σήμανση των αντηλιακών, στην ευρωπαϊκή αγορά δεν κυκλοφορούν
αντηλιακά πάνω από SPF 50!
12. Superfoods: Food for the skin
Η αυξανόμενη έμφαση στις καλές διατροφικές συνήθειες συνδέεται –όχι τυχαία– με ένα νέο είδος «πράσινης» συμπεριφοράς ενός μυημένου καταναλωτικού κοινού. Του κοινού που προσέχει τι καταναλώνει συνειδητοποιώντας ότι η υγιεινή διατροφή έχει άμεση σχέση με την υγεία του δέρματος. Πλέον ακόμα και από το βιολογικό παντοπωλείο της γειτονιάς
μας αγοράζουμε superfoods, kale και κινόα. Οι υπερδυνάμεις των superfoods αξιοποιούνται και μέσα σε πανίσχυρα συμπυκνώματα ομορφιάς. To kale περιέχει πέντε φορές περισσότερη βιταμίνη C από το σπανάκι, το goji berry έχει υψηλή συγκέντρωση βιταμίνης Α, C και σιδήρου μαζί με πολυφαινόλες, μεταλλικά στοιχεία και λιπίδια, το ρόδι διαθέτει αντιγηραντικές ιδιότητες κρυμμένες στις πολύτιμες κόκκινες χάντρες του,
η ελληνική σταφίδα είναι «ελιξίριο μακροζωίας» και ο κρόκος Κοζάνης είναι σούπερ αντιοξειδωτικός. Τα superfoods γίνονται ένα «κύμα» ενέργειας και αναζωογόνησης που προστατεύει από την πρόωρη γήρανση.
13. Korean Beauty
Το παγκόσμιο φαινόμενο του K-Beauty μας έχει συστήσει από (υβριδικά) προϊόντα νέας γενιάς και high-tech τεχνολογίας μέχρι το περιβόητο layering. Η «τεχνική» των πολλαπλών επιστρώσεων που ξεκινάει από το πιο λεπτόρρευστο προϊόν και καταλήγει στην πιο παχύρρευστη υφή και ολοκληρώνεται σε δέκα ή δώδεκα βήματα αποτελεί την αγαπημένη συνήθεια των απαιτητικών γυναικών από την Κορέα που λατρεύουν την αλαβάστρινη επιδερμίδα! Η νέα ρουτίνα, η οποία έχει εδραιωθεί και στη Δύση, έχει εμπλουτιστεί με νέες τεχνολογίες. Συγκεκριμένα με BB και CC κρέμες, με essences, δηλαδή με λοσιόν περιποίησης που εφαρμόζονται μετά την τονωτική λοσιόν και πριν το serum, με sheet masks και φυσικά με τον διπλό καθαρισμό.
14. Πρόληψη, η νέα προσέγγιση της αντιγήρανσης
Aπό τα ‘90s και μετά, έχοντας μια σαφέστερη γνώση για το πώς γερνάει η επιδερμίδα, οι ερευνητές αρχίζουν να μιλάνε για την πρόληψη ως τη Νο1 μέθοδο αντιγήρανσης. Και επενδύουν στη δημιουργία μιας νέας γενιάς προϊόντων που δεν αντιμετωπίζουν απλώς τις φθορές. Αυτή τη φορά τις προλαμβάνουν θωρακίζοντας την επιδερμίδα απέναντι σε εσωτερικούς και σε εξωτερικούς παράγοντες!
15. Serum, το λατρεμένο!
Η beauty κοινότητα αποθεώνει τους ορούς ως ένα από τα βασικά βήματα της
καθημερινής περιποίησης. Σε αντίθεση με τις κρέμες, περιέχουν μόνο δραστικά και υπερσυμπυκνωμένα ενεργά συστατικά μικρού μοριακού βάρους, τα οποία διεισδύουν στις βαθύτερες στιβάδες της επιδερμίδας για να επανορθώνουν φθορές, να προλαμβάνουν τη γήρανση και να ανακτούν τη λάμψη της επιδερμίδας.
16. Beauty Made in Greece
1992: Η Fresh Line δημιουργεί φυσικά καλλυντικά με έμπνευση από την αρχαία ελληνική σοφία της βοτανοθεραπείας και οικογενειακές συνταγές. Ξεχωρίζει το one-of-a-kind Fresh Bar με τα φρέσκα, χειροποίητα σαπούνια που πωλούνται με το ζύγι! 1996: Γεννιέται η εταιρεία Korres που δημιουργεί φυσικά-βιολογικά συστατικά, φιλικά στον άνθρωπο και το περιβάλλον. Από τότε μέχρι σήμερα, η μάρκα λαμβάνει βραβείο καινοτομίας για τα Formula Facts στη συσκευασία των προϊόντων της. Επιπλέον η εταιρία χαρτογραφεί την ελληνική χλωρίδα και υποστηρίζει τις τοπικές κοινότητες. Παράλληλα επιτυγχάνει, σε συνεργασία με πανεπιστήμια, τη μεγαλύτερη πρωτογενή έρευνα στα φυσικά συστατικά του πλανήτη Αgrocos και αναπαράγει το άρωμα της αρχαιότητας.
17. The Wellness Movement
Πάει πολύς καιρός (πάνω από μια δεκαετία) που νιώθουμε έντονη την ανάγκη να βρίσκουμε διεξόδους για να διαχειριζόμαστε το άγχος, την ανασφάλεια και την ένταση της καθημερινότητας. Καταφεύγουμε
στη γιόγκα, στο πιλάτες, στον διαλογισμό, σε ενεργειακές θεραπείες. Ανακαλύπτουμε yoga retreats και resorts. Επενδύουμε σε τρόπους που μας φέρνουν πιο κοντά στην αρμονική συνύπαρξη με τον εαυτό μας και τους γύρω μας. Και μας οδηγούν σε μια ολιστική προσέγγιση της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Η τέχνη του well being αφορά, φυσικά, και την επιδερμίδα μας. Στο προσκήνιο, έρχονται προϊόντα φροντίδας που βοηθάνε στην αντιμετώπιση των ορατών σημαδιών του στρες και της κούρασης, με συμπυκνωμένες δόσεις βιταμινών, με θεραπευτικά εκχυλίσματα φυτών, με μεταξένιες υφές και αναζωογονητικά αρώματα που δίνουν μια ζεν διάσταση στη ρουτίνα ομορφιάς μας.
18. Ανδρική υπόθεση
Η πρώτη κρέμα αντιρυτιδικής περιποίησης αποκλειστικά για άντρες εμφανίζεται στα μέσα της δεκαετίας του ’80 και έχει την υπογραφή της Biotherm. Η άνοδος του grooming ξεκινάει στις αρχές του 2000 και απογειώνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας με τον David Beckham να γίνεται ο μεγαλύτερος εκπρόσωπος του πειραματισμού ενός άντρα με τις εμφανίσεις του! Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει πρόσβαση σε λοσιόν, κρέμες, ορούς με ενυδατική και συσφικτική δράση. H τέχνη του grooming ισορροπεί ανάμεσα στα κουρεία και τα μπαρμπέρικα όπου τα scrub, τα balm και τα λαδάκια για το μούσι και το μουστάκι συναντάνε μια εξειδικευμένη γκάμα προϊόντων hair styling. Με τα χρόνια, το όπλο των ανδρών γίνεται η καλή εμφάνιση και όχι απαραίτητα το κοινωνικό status!
19. Genderless Beauty
Σε μια εποχή, που έχει ως κεντρικό πρόσταγμα τον σεβασμό στην προσωπικότητα, τη διαφορετικότητα και την ξεχωριστή ομορφιά, ίσως οι κλασικές έννοιες περί γυναικείου και ανδρικού κάλλους να θεωρούνται πια
κομφορμιστικές και ξεπερασμένες. Η σημερινή pop κουλτούρα χαρακτηρίζεται από μια ρευστότητα. Kαι μιλάει πια ανοιχτά για μια genderless αισθητική προσέγγιση της ομορφιάς. Ο πρώτος που είχε τη σύλληψη της δημιουργίας unisex αρωμάτων ήταν ο Calvin Klein, ο οποίος
έκανε αίσθηση με το ανεπανάληπτο και διαχρονικό CK One, το 1994! Όλοι οι νέοι της εποχής κάτω των 30, μύριζαν με τον ίδιο cool τρόπο.
20. Mικροβίωμα, μοναδικό όπως το DNA μας
Νέο, πολλά υποσχόμενο ερευνητικό πεδίο αποτελεί η επιστήμη του μικροβιώματος του δέρματος που προσφέρει απεριόριστες προοπτικές στη συνολική του υγεία. Mετά από πολυετείς έρευνες, το γκρουπ της L’ Oréal μιλάει πρώτο για το μικροβίωμα με τα προϊόντα της δερμοκαλλυντικής
La Roche Posay. Τώρα, και ο οίκος Lancôme του ίδιου ομίλου εμπλουτίζει τον αναβαθμισμένο ορό Advanced Genifique -επιστέγασμα 15ούς έρευνας πάνω στο μικροβίωμα-, με ένα μείγμα 7 κλασμάτων προβιοτικών (με αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες) και πρεβιοτικών (θρεπτικές ουσίες που ενισχύουν την ανάπτυξη και τη δραστηριότητα των ευεργετικών βακτηρίων).
Απόσπασμα από το άρθρο 30 beauty innovations της beauty editor Πάτιας Ιορδανίδου που δημοσιεύεται στο Beauté Δεκεμβρίου. Ξεφύλλισε το τεύχος εδώ.