Η βιομηχανία της ομορφιάς υφίσταται μια μετασχηματιστική αλλαγή, με την επιστήμη της μακροζωίας να επαναπροσδιορίζει τα πρότυπα στο πλαίσιο της γήρανσης. Κάνοντας στροφή προς έναν διαφορετικό τρόπο αντίληψης των πραγμάτων με επίκεντρο το longevity, σε συνδυασμό με προηγμένα προϊόντα περιποίησης που λειτουργούν ενδυναμωτικά και όχι ως ασπίδα που μάχεται τον χρόνο, θα έχουμε μια πραγματικά ευτυχισμένη ζωή.
Η επιστήμη της μακροζωίας αποδυναμώνει την έννοια της αντιγήρανσης
Γνωρίζαμε καλά ότι οι βιομηχανίες ομορφιάς και ευεξίας είχαν αλλάξει ριζικά. Και αυτό σήμαινε ότι σύντομα θα ακολουθούσαν συζητήσεις για την υγεία. Αν οι άνθρωποι πρόκειται να ζήσουν περισσότερο, θα θέλουν να δείχνουν και να νιώθουν καλά. Έτσι, οι επιστήμονες στόχευσαν στην κατανόηση της περίπλοκης ισορροπίας μεταξύ γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων αλλά και του τρόπου ζωής και πώς όλα αυτά επηρεάζουν τη γήρανση.
“Με τις ταχέως αναδυόμενες γνώσεις και προόδους από τις δερματολογικές και επιστημονικές κοινότητες, η επιστήμη της φροντίδας του δέρματος δεν ήταν ποτέ πιο σημαντική”. Η παγκόσμια αγορά μακροζωίας προβλέπεται να φτάσει τα 183 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028, σύμφωνα με την εταιρεία επιχειρηματικής ευφυΐας Grand View Research. Το σύγχρονο πρωτόκολλο ανάπτυξης προϊόντων χρησιμοποιεί την επαναστατική επιστήμη της αναγεννητικής ιατρικής, της βιοτεχνολογίας, της κυτταρικής υγείας και του longevity.
Στην ίδια φιλοσοφία, η L’Oréal ανέλαβε μερίδιο στην ελβετική εταιρεία βιοτεχνολογίας και μακροζωίας Timeline, που ιδρύθηκε το 2007 από τους Chris Rinsch και Patrick Aebischer. Η Timeline έχει αναπτύξει ένα δικό της μόριο, το Mitopure, που ανακυκλώνει και αναζωογονεί τα γερασμένα μιτοχόνδρια. “Η L’Oréal εργάζεται για περισσότερο από μια δεκαετία για να κατανοήσει και να προβλέψει τι θα μπορούσε να σημαίνει η μακροζωία στην ομορφιά”, δήλωσε η Barbara Lavernos, αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος και υπεύθυνη έρευνας, καινοτομίας και τεχνολογίας της L’Oréal.
Nέα γενιά προϊόντων για την περίοδο της εμμηνόπαυσης
Η ευαισθητοποίηση και η εκπαίδευση γύρω από την περιεμμηνόπαυση και την εμμηνόπαυση αυξάνονται και εξελίσσονται σε μια ξεχωριστή, αυτόνομη κατηγορία στην ομορφιά, την υγεία και την ευεξία που σκοπό έχει να κάνει τις γυναίκες να αισθάνονται καλύτερα, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Έτσι, μια νέα γενιά προϊόντων κάνουν την εμφάνισή τους αντιμετωπίζοντας τις επιπτώσεις ορμονικών αλλαγών και προσφέροντας λύσεις προσωπικής φροντίδας και ευεξίας, από ειδικά τροποποιημένα προϊόντα περιποίησης επιδερμίδας και μαλλιών μέχρι ορμονορυθμιστικά συμπληρώματα. Ο ορμονολογικός έλεγχος γίνεται επίσης σιγά-σιγά ένα σημαντικό κομμάτι της ευεξίας, καθώς δίνει μια εξατομικευμένη εικόνα για τον καθορισμό των αναγκών.
Eπιπλέον, συνήθειες όπως η καλή διατροφή, η άσκηση, ο ποιοτικός ύπνος και η διατήρηση μιας ισορροπημένης ψυχικής υγείας συμβάλλουν στο να ζήσουμε περισσότερο, να νιώθουμε καλύτερα και να δείχνουμε νεότεροι. Οι άνθρωποι αναζητούν επίσης τη μακροζωία μέσω ολιστικών εμπειριών. Τα retreat hotels είναι μια προφανής ανάγκη αλλά και μια πολλά υποσχόμενη ευκαιρία, δεδομένου ότι η αγορά του τουρισμού ευεξίας αυτή τη στιγμή ανθεί. Το γεγονός ότι σπουδαίες εταιρείες ανοίγουν σε κάθε σημείο της γης πολυτελή spa είναι μια τρανή απόδειξη. Όπως το νέο spa που άνοιξε στην Αθήνα, στο One & Only Aesthesis, ο οίκος Guerlain.
Τέλος στα πιεστικά πρότυπα
Το σύγχρονο κοινό ομορφιάς είναι ευφυές και απαιτητικό και σαφώς επηρεάζεται από τις αρχές της μακροζωίας. Αυτό δεν είναι κάτι που παραβλέπεται από τις εταιρείες. Δεν υπάρχει πια κανένα ενδιαφέρον για “διόρθωση” των προβλημάτων γήρανσης. Υπάρχει ενδιαφέρον για εναλλακτικές λύσεις που θα βελτιώσουν την όψη του δέρματος χωρίς να θέσουν σε κίνδυνο την ακεραιότητά του. Έτσι, πολλά beauty brands έχουν ως απώτερο στόχο μια ρουτίνα περιποίησης που μας κάνει να νιώθουμε καλά.
Όπως όλα δείχνουν, το τοπίο αλλάζει και το πιεστικό πρότυπο που έδωσε αρνητική χροιά στην ηλικία και μας έβαλε σε ένα καλούπι για το πώς “πρέπει” να μοιάζουμε σε κάθε φάση της ζωής ανήκει στο παρελθόν. Πολυάριθμες θεραπείες, αναζήτηση αντιγηραντικών συστατικών και επισκέψεις στον δερματολόγο για την εξάλειψη κάθε ψήγματος ρυτίδας δεν μας απασχολούν. Ας αγκαλιάσουμε τον χρόνο και ας απολαύσουμε τη ζωή όπως μας αξίζει. Ανακάλυψε παρακάτω συμπληρώματα και προϊόντα περιποίησης που αξιοποιούν την επιστήμη της μακροζωίας.
Το κείμενο της Αναστασίας Βαποράκη δημοσιεύεται στο BEAUTÉ Οκτωβρίου-Νοεμβρίου 2024.
Κεντρική φωτογραφία, αρχείο BEAUTÉ.