Η Beyoncé, ο Jay-Z, ένας υπέροχος πίνακας του Basquiat και το κίτρινο διαμάντι 128 καρατιών που φορούσε η Audrey Hepburn στη ταινία Breakfast at Tiffany’s. Οκτώ μήνες μετά την εξαγορά από τον όμιλο LVMH, o 28χρονος αντιπρόεδρος του οίκου Tiffany.Co Alexandre Arnault κάνει την αναμενόμενη ανατροπή. Σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για τον οίκο κοσμημάτων πολυτελείας, δίνοντας στη δημοσιότητα την καμπάνια “About Love”. Μια καμπάνια που δημιουργήθηκε για να συζητηθεί πολύ.
Αμφιλεγόμενο styling
Μαζί για πρώτη φορά για τις ανάγκες μιας καμπάνιας, ο Jay Z και η Beyoncé, ποζάρουν με ένα styling που χωράει πολύ συζήτηση. Εκείνος είναι ντυμένος στα μαύρα. Το βλέμμα αιχμαλωτίζει το απειθάρχητο hairstyle του. Εντελώς τυχαία πρόκειται για look που παραπέμπει στο χαρακτηριστικό hairstyle του αξέχαστου εικαστικού Jean-Michel Basquiat. Εκείνη, έχει τα σχεδόν ξανθά πλέον μαλλιά της πιασμένα ψηλά, σχεδόν α-λα Audrey. Ποζάρει φορώντας διάφανα γάντια που καλύπτουν το μέσο του μπράτσου. Το μαύρο εξώπλατο φόρεμα της υποτίθεται πως παραπέμπει στο κομψό little black Balmain dress του πόστερ του Breakfast at Tiffany’s. Καμία σχέση. Το φόρεμα πλέον δεν είναι Balmain, δεν είναι “μικρό”. Είναι πληθωρικό. Τα δύο τολμηρά cut outs που μοιάζουν να χαϊδεύουν τους γοφούς αφαιρούν πόντους κομψότητας από το φόρεμα που είναι υπογεγραμμένο από τον Matthew Williams. Τον πολλά υποσχόμενου -αλλά αμφιλεγόμενου ως προς την καταλληλόλητα- νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου Givenchy.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που έσπευσαν να σχολιάσουν πικρόχολα την επιλογή της δημιουργίας Givenchy, υπογραμμίζοντας πως οίκος ανήκει στον όμιλο πολυτελείας LVMH. Όμως το ζήτημα δεν είναι σε ποιόν ανήκει ο οίκος Givenchy. Το ζήτημα η στιλιστική επαναπροσέγγιση της κλασσικής κομψότητας με την οποία ήταν έως πρόσφατα συνδεδεμένη η υπογραφή Tiffany.Co.
Ο πίνακας του Basquiat βάζει φωτιές
Δεν είναι μόνον η παρουσία του διάσημου βαθύπλουτου ζευγαριού που θέτει ερωτηματικά και δίνει τροφή για πικρόχολα σχόλια στα social media. Η guest star “συμμετοχή” του σπάνιου πίνακα του Jean-Michel Basquiat, Equals Pi (1982) βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων για πολλούς και για διάφορους λόγους. Αρχικά, η επιλογή του πίνακα δεν είναι τυχαία και οφείλεται κυρίως στον συγκεκριμένο πρασινογάλανο τόνο του έργου. Ενός πρασινογάλαζου που χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες ως σήμα κατατεθέν της Tiffany.Co. Εκ των υστέρων θεωρήθηκε ότι η χρήση του συγκεκριμένου τόνου δεν υιοθετήθηκε τυχαία. Κάποιοι υποθέτουν ότι όταν ζωγράφιζε, ο Basquiat “μάλλον είχε το μυαλό του το πρασινογάλαζο του Tiffany.co”…
Ακούστηκαν πολλά για την “ορθότητα χρήσης” ενός σπάνιου έργου τέχνης για διαφημιστικούς σκοπούς. Κάποιοι μίλησαν για αστοχία. Άλλοι για βλασφημία προς το συνολικό έργο του Basquiat. Η αλήθεια είναι πως το Equals Pi του Basquiat είναι ένα από τα λιγότερο γνωστά έργα του καλλιτέχνη, καθώς βρισκόταν “κρυμμένο” σε ιδιωτική συλλογή. Αγοράστηκε από την Tiffany.Co πριν κάποιους μήνες και κόστισε 2.000.000 δολάρια. Πόλος έλξης για κάθε φανατικό οπαδό του Basquiat, το έργο σύντομα θα διακοσμεί το πλήρως ανακαινισμένο κατάστημα Tiffany.Co στη Νέα Υόρκη.
Κείμενο Λένα Παπαχριστοφίλου.