Η αρχή της εποχής του digital modelling

 Οι πρωταγωνίστριες στις τελευταίες καμπάνιας Benetton και Louis Vuitton διαθέτουν τέλειες αναλογίες, άψογα χαμόγελα και είναι φτιαγμένες 100% από πιξελ.

Εδώ και πολλές δεκαετίες η Benetton είναι γνωστή για την χρήση μοντέλων με διαφορετικό χρώμα επιδερμίδας, εθνικότητα και εμφάνιση. Είναι άλλωστε ο καλύτερος τρόπος για να υπερασπιστεί το δικαίωμα στη διαφορετικότητα με τις καμπάνιες των “United Colors”. Η τελευταία καμπάνια της ωστόσο που κυκλοφόρησε μόλις λίγες ημέρες πριν πηγαίνει ακόμη παρακάτω μια που δεν χρησιμοποιεί πραγματικά μοντέλα, αλλά κοπέλες-δημιουργήματα ανάλυσης ηλεκτρονικών δεδομένων από διαφορετικές πόλεις του κόσμου.  Η καμπάνια δημιουργήθηκε από την εταιρεία 180 Amsterdam και απεικονίζει μία σειρά προσώπων που “κατασκευάστηκαν” ηλεκτρονικά με βάση τα χαρακτηριστικά προσώπου και το φυλετικό μείγμα που εμφανίζεται στο Λονδίνο, το Παρίσι, το Τόκιο, το Βερολίνο, το Μιλάνο και τη Νέα Υόρκη. Φυσικά το πρώτο βήμα ήταν η έρευνα του εθνικού πληθυσμού των πόλεων με στατιστικές και δημογραφικές αναλύσεις από μια σειρά πηγών και η ενσωμάτωση των διεθνών και αστικών δεδομένων στα κατάλληλα προγράμματα μαζί με φωτογραφίες πραγματικών κατοίκων για να προκύψουν αυτά τα πανέμορφα πρόσωπα. Τα τελικά  μοντέλα δημιουργήθηκαν από έναν αρκετά περίπλοκο αλγόριθμο ώστε να διασφαλιστεί πως πράγματι περιέχουν το ποσοστό που πρέπει από όλες τις εθνικότητες των μητροπόλεων αυτών, τον τόνο της επιδερμίδας, το σχήμα των ματιών, της μύτης, το χρώμα των μαλλιών, ακόμη και αν αυτά είναι αναλογικά περισσότερο ίσια ή σγουρά!

Ίσως βέβαια θα έπρεπε να το έχουμε υποψιαστεί ήδη από το προηγούμενο φθινόπωρο, όταν ο καλλιτεχνικής διευθυντής του οίκου Louis Vuitton, Nicolas Ghesquière, ανέθεσε στο μοντέλο Fernanda Ly να ανοίξει την παρουσίαση της καλοκαιρινής συλλογής για το 2016. Η Αυστραλέζα με τα ροζ μαλλιά φόρεσε ένα από τα πιο φουτουριστικά σύνολα του οίκου και το μέτωπό της τότε κοσμούσε ένα στολίδι που μόνο high-tech μπορεί να χαρακτηριστεί. Ακόμη πιο πρόσφατα ο σχεδιαστής μας σύστησε με τα λόγια «Πραγματικότητα και Φαντασία γίνονται ένα» το καινούριο πρόσωπο της καμπάνιας Louis Vuitton για το επόμενο καλοκαίρι που δεν είναι άλλη από την Lightning, την πρωταγωνίστρια του δημοφιλούς βίντεο-παιχνιδιού Final Fantasy. Βέβαια η Lightning δεν φοράει την συνηθισμένη της αγωνιστική στολή αλλά ένα σορτσάκι, κοντό top και κρατάει μια πολύχρωμη τσάντα, με το σώμα της σχεδιασμένο κατά τέτοιο τρόπο, ώστε το μισό να βλέπει προς τα εμπρός και το μισό προς τα πίσω.

Εάν λοιπόν μπορούμε να πούμε ότι το 2015 ήταν η χρονιά των περίφημων Social Supermodels που έκλεισαν τις συνεργασίες τους μέσα από τους followers στον λογαριασμό τους στο Instagram, ίσως το 2016 ονομαστεί η χρονιά των Digital Supermodels. Μοιάζει βέβαια δύσκολο να αντικαταστήσει κανείς την αληθινή (αν και ρετουσαρισμένη) ομορφιά που έχει σάρκα και οστά με κάτι τεχνητό, αλλά από την άλλη η ταινία Simone είχε παίξει με τέτοιες ιδέες  αρκετά χρόνια πριν.  Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι τα αληθινά μοντέλα θα μείνουν χωρίς δουλειά, αλλά ενδεχομένως να έχουμε ρίξει μια πρώτη φευγαλέα ματιά στο cyber μέλλον της μόδας.

23574467183_c0ec41fb1c_o

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ