Η διεθνής προβολή της κουλτούρας μας ξεκίνησε δυναμικά με την παρουσίαση της Dior Cruise 2021 και τώρα η σκυτάλη της “δωρεάν” δημοσιότητας του Greek Summer περνά στα χέρια πρωτοκλασάτων celebrities. Ανάμεσά τους, η κορυφαία Ιταλίδα infuencer Chiara Ferragni.

Το “χρυσό” κορίτσι των 24 εκατομμυρίων followers, ήρθε στη χώρα μας, έβγαλε τα selfies του, πόζαρε εξυπηρετώντας καλοπληρωμένες επαγγελματικές υποχρεώσεις και ανέβασε 75 φωτογραφίες από τη τοποθεσία Αθήνα μέσα σε τρία 24ωρα. Λαμβάνοντας υπόψιν και τα videos η Chiara “βομβάρδισε” το διόλου ευκαταφρόνητο κοινό της με πάνω από 150 αναρτήσεις σε λιγότερο από μία εβδομάδα.


Ποια είναι όμως η Chiara; Πως έγινε τόσο διάσημη; Και τι κρύβεται πίσω από την επιτυχία της; Το άρθρο που δημοσιεύτηκε στο BEAUTÉ Μαΐου δίνει όλες τις απαντήσεις για το κορίτσι που λατρεύει τον φακό.
Αυτή είναι η Chiara
Η Chiara Ferragni (Κιάρα Φεράνι) είναι Ιταλίδα blogger & επιχειρηματίας. Από το 2009 διατηρεί το προσωπικό της blog The Blonde Salad, ενώ έχει και τη δική της σειρά ρούχων και αξεσουάρ Chiara Ferragni Collection. Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που θα μάθετε για την Ιταλίδα influencer. Γεννημένη το 1987 στην Κρεμόνα της Ιταλίας, η ξανθιά καλλονή κατάφερε σε σύντομο χρονικό διάστημα να γίνει ένα σύγχρονο success story και πρότυπο για εκατομμύρια κορίτσια σε όλο τον κόσμο. Γιατί η Chiara δεν είναι απλώς μια όμορφη κοπέλα, που έστησε το δικό της blog, που φωτογραφήθηκε στους δρόμους διάσημων πόλεων, φορώντας φανταχτερά ρούχα και κάνοντας γελαστές γκριμάτσες. Είναι μια επί της ουσίας influencer. Ένα κορίτσι με ευφυΐα επιχειρηματική, συνέπεια και ξεχωριστή επαγγελματική δεξιότητα.
Η 31χρονη ιδρύτρια του theblondesalad.com μετρά 24 εκ. ακόλουθους στον προσωπικό της Instagram account, πληθυσμός ίσος με εκείνον της Ολλανδίας. Αν σε αυτό προσθέσετε τη δυναμική του συζύγου της, του Ιταλού superstar Fedez, τότε θα διαπιστώσετε πως και οι δυο μαζί ακολουθούνται από 25 εκ. άτομα. Στιγμιότυπα από τον τριήμερο γάμο τους, υπό το hashtag #Ferragnez, παρακολούθησαν περισσότερα από 67 εκ. άτομα!

Μια επιτυχημένη “Blonde Salad”
Εφαλτήριό της είναι το Μιλάνο, η πόλη όπου μεγάλωσε και άρχισε να δραστηριοποιείται επιχειρηματικά. Έχουν περάσει 12 χρόνια από τότε που η Ferragni ξεκίνησε να γράφει το blog της, σε ιταλικά και αγγλικά, ενώ παράλληλα σπούδαζε νομικά στο πανεπιστήμιο Bocconi του Μιλάνου. Το «The Blonde Salad» ξεκίνησε τυχαία από την ανάγκη να ανακατέψει λίγο την καθημερινότητά της. Να δημιουργήσει μια «σαλάτα», την οποία
έντυσε με το προσδιορισμό «blonde», σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει ένα λεκτικό παιχνίδισμα γύρω από το αιώνιο cliché για τις ξανθές. Άλλωστε η ίδια δεν είναι φυσική ξανθιά, αλλά καστανή. Αποφάσισε να αλλάξει το χρώμα των μαλλιών της, όταν κατάλαβε πως το ξανθό θα την έκανε να ξεχωρίσει. Η δημοτικότητά της εκτινάχθηκε, με εντυπωσιακά γρήγορο ρυθμό κι έτσι δεν ολοκλήρωσε ποτέ τις σπουδές της. Άλλωστε οι υποχρεώσεις που συμπαρέσυρε η φήμη της δεν της προσέφεραν τον απαραίτητο χρόνο για μελέτη.

Το blog ως personal brand
Το 2013 η Chiara Ferragni μετακομίζει στο Los Angeles με στόχο τη διεθνή αγορά. Λίγο αργότερα, το Forbes τη βάζει στη λίστα των «30 Under 30» προσωπικοτήτων. Το Harvard Business School χρησιμοποιεί το παράδειγμά της ως case-study για το πώς μπορεί κάποιος να μετατρέψει ένα blog σε personal brand και επιχειρηματική δραστηριότητα. Το 2016 η Chiara επιστρέφει στην Ιταλία. Πλέον είναι η fashion blogger με τους περισσότερους followers και με διεθνή αναγνώριση. Κλείνει ακριβοπληρωμένα συμβόλαια και αμείβεται αδρά για κάθε της κίνηση. Τα 3/4 των ακολούθων της είναι από την Ευρώπη, με το κοινό της Ασίας και της Αμερικής να ακολουθεί. Η προσωπική της σειρά, με ρούχα και αξεσουάρ, που λανσαρίστηκε το 2010, διατίθεται μέσω των δικών της websites και σε πολλές boutique ανά την υφήλιο.

Επιχειρηματικό ταλέντο
Tην προηγούμενη χρονιά οι επιχειρηματικές της δραστηριότητες, απέδωσαν 30 εκ. ευρώ τζίρο, ενώ οι προβλέψεις λένε πως η νέα χρονιά της θα κλείσει
με αύξηση 20%. Ήδη έχει λανσάρει ένα νέο online project, το Beauty Bites, ενώ παράλληλα έχει επιλεχθεί ως ambassador της LVMH, τίτλος που εκτός από ένα πολύ καλό συμβόλαιο, της προσφέρει αναγνώριση και κύρος στον χώρο της μόδας. Το χαρακτηριστικό όμως που όλος ο κόσμος της αναγνωρίζει, είναι η επιχειρηματική της διαύγεια και συνέπεια. Η ίδια είναι προσωπικά επικεντρωμένη σε όλα τα επιχειρηματικά σχέδιά της και εργάζεται με επιμονή και υπομονή για την επιτυχία τους. Όσοι τη γνωρίζουν καλά λένε πως το επιχειρηματικό της μοντέλο αποτελεί μια μείξη entrepreneurship και παραδοσιακής ιταλικής επιχειρηματικότητας. Η ίδια αποδίδει τα χαρακτηριστικά της αυτά στο Ego που της κληροδότησε η μητέρα της.
Ένα πολύ φιλόδοξο κορίτσι
“Η μητέρα μου δεν σταματούσε να με τραβάει φωτογραφίες.” λέει χαρακτηριστικά η Chiara. “Στις βαλίτσες των διακοπών μας, μαζί με τα εκάστοτε αναμνηστικά, υπήρχαν τουλάχιστον 10 φιλμ με φωτογραφίες, δικές μου και των αδελφών μου. Κι εγώ, λοιπόν, κάνω το ίδιο για τους χιλιάδες φίλους μου. Τους τροφοδοτώ με αναμνηστικές εικόνες της καθημερινότητάς μου”. Δυο χρόνια μετά το λανσάρισμα του blog της, ο ίδιος ο Silvio Berlusconi της προσφέρει μια θέση στην τηλεόραση, την οποία αρνείται. «Δεν ήθελα να βγω στη τηλεόραση. Εμένα στόχος μου ήταν το διεθνές κοινό. Μια παρουσία στην ιταλική τηλεόραση θα μου χάριζε γρήγορη
φήμη και αναγνώριση, αλλά αυτή θα ήταν περιορισμένη στην ιταλική επικράτεια. Και όπως η ιστορία έχει δείξει, το ιταλικό κοινό, αργά ή γρήγορα, εξαντλείται».

Ξεκάθαροι στόχοι
Από την αρχή όπως δείχνει η πορεία της, οι προσπάθειές της είχαν ξεκάθαρο σκοπό και στόχο. Μια από τις γνωστές πελάτισσές της άλλωστε έχει πει σχετικά: «Το πάθος της Ferragni και η ξεκάθαρη στόχευσή της στην κατάκτηση του τίτλου της πιο ισχυρής influencer σε διεθνές επίπεδο, είναι ένα αξιοθαύμαστο επιχειρηματικό χαρακτηριστικό. Η Chiara ξέρει τι θέλει και μπορεί να μιλάει ευθέως στην digital γενιά». Η ίδια επιμένει πως δεν έχει κάποια ξεκάθαρη στρατηγική για τα κοινωνικά της δίκτυα. Οι δημοσιεύσεις της προκύπτουν βάσει του ενστίκτου της. «Αν αισθάνομαι πως πρέπει να κάνω κάτι, απλώς το κάνω!» δηλώνει. Πολλοί αναρωτιούνται αν έχει όρια, αν βάζει περιορισμούς.

Ποζάροντας με τα παιδιά
Οι δημοσιεύσεις φωτογραφιών του νεογέννητου γιου της προκάλεσαν πολλούς. Η σχετική ερώτηση ήρθε ως φυσικό επακόλουθο: Δεν φοβάται να εκθέτει το παιδί της τόσο πολύ στο διαδίκτυο; Όχι! Απαντάει: “Θα ήταν περίεργο να αποκλείσω από την επαφή με όσους με ακολουθούν τον άνθρωπο που μου προκαλεί τη μεγαλύτερη ευτυχία και που είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της ζωής μου”. Κι έτσι έχει κάνει και τώρα, με το δεύτερο παιδί της. Όλη η πορεία της δεύτερης εγκυμοσύνης της τροφοδότησε ένα επιτυχημένο επιχειρηματικό project, ενώ η φωτογραφία του νεογέννητου έγινε viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εν ριπή οφθαλμού.
Τα ηχηρά συμβόλαια της Chiara Ferrangi
Πρόσφατα υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας και με μια από τις αγαπημένες της μάρκες καλλυντικών τη Lancôme, λανσάροντας μια ακόμη σειρά προϊόντων με την υπογραφή της. Στη σχετική ανάρτησή της έγραψε: “Μεγάλα νέα! Θυμάστε τη συλλογή μακιγιάζ που λάνσαρα πέρυσι με τη Lancôme; Λοιπόν, πήγε τόσο καλά που δημιουργήσαμε ακόμη μια. Είμαι πολύ ενθουσιασμένη που έφτασε η στιγμή να το μοιραστώ μαζί σας!” Eπιβεβαιώνοντας την τεράστια επιρροή της, πρόσφατα εισήλθε ως μέλος στο διοικητικό συμβούλιο του ιταλικού οίκου Tod’s. Η απόφαση των ιθύνοντων δεν αποτελεί έκπληξη. Η Chiara είναι η ιδανική προσωπικότητα για να μετουσιώσει το όραμα της Tod’s για βιωσιμότητα και κοινωνική υπευθυνότητα, στη πράξη.
Φωτογραφίες @chiaraferragni
Κείμενο, Κατερίνα Μανωλαράκη.