Πολλά άτοπα γράφτηκαν και ακόμα περισσότερα ειπώθηκαν για την πρωτοβουλία της παρουσίασης της νέας συλλογής Dior Cruise 2022 στην Αθήνα. Δεν θα σταθούμε στα εύκολα σχόλια, γιατί δεν αξίζει τον κόπο.
Είναι προτιμότερο να ασχοληθούμε με τη γενναία και πολυεπίπεδη συλλογή της Maria Grazia Chiuri και με τη συμμετοχή της Ελληνικής τεχνογνωσίας που πρωταγωνίστησε στη δημιουργική διαδικασία. Σε δύο σημαντικά στοιχεία της Dior Cruise 2022 για την οποία ειπώθηκαν ελάχιστα.
Μετά την folklore ανάγνωση της προηγούμενης cruise κολεξιόν του οίκου Dior που φιλοξενήθηκε στη γραφική πόλη Λέτσε της Puglia, η Maria επέλεξε να αντλήσει έμπνευση από την Ελληνική πολιτιστική κληρονομιά. Και τόλμησε κάτι εντελώς διαφορετικό. Το ζητούμενο για την σχεδιάστρια που εδώ και πέντε χρόνια αναβαθμίζει το προφίλ του οίκου Dior δεν ήταν οι αρχαιοελληνικοί χιτώνες. Αυτοί έτσι κι αλλιώς αποτελούν βασικό στοιχείο σχεδόν όλων των συλλογών της. Στο επίκεντρο της cruise συλλογής για το 2022, βρέθηκε η πιο φρέσκια εκδοχή του κλασικισμού. Ήταν φιλτραρισμένη μέσα από απρόσμενες λεπτομέρειες. Λεπτομέρειες που δύσκολα θα μπορούσαν να γίνουν αντιληπτές από το υπερθέαμα που στήθηκε στο χαοτικό για τις περιστάσεις Καλλιμάρμαρο. Μια πιο προσεκτική ανάγνωση, αποκαλύπτει μια φίνα συλλογή γεμάτη ευρηματικούς πειραματισμούς και στιλιστικές εκπλήξεις.
Η καθημερινή εκδοχή του …χιτώνα
Είναι δυνατόν; Κι όμως αν είσαι η Maria Grazia Chiuri, είναι! Χαρακτηριστικά στοιχεία του αρχαίου χιτώνα υιοθετήθηκαν σε κοντές ολόσωμες φόρμες, σύνολα και φορέματα. Ραμμένα από τεχνολογικά υλικά, ήταν γεμάτα ελεύθερες parachute σούρες και διακοσμημένα με sportswear ιμάντες. Φορεμένα με sneakers, ήταν ένα από τα αγαπημένα μας και πλέον φορέσιμα style stories της συλλογής. Θα αντιγραφούν πολύ!!
Έμπνευση από τη συλλογή Ιόλα
Μπορεί να μην αγαπήσαμε τα κραυγαλέα athleisure τυπώματα, όμως λατρέψαμε τα ασπρόμαυρα prints. Εμπνευσμένα από τη συλλογή αρχαίων χρηστικών αντικειμένων του αείμνηστου συλλέκτη Τέχνης Αλέξανδρου Ιόλα, τα τυπώματα απόκτησαν νέα δυναμική μέσα από τα σκίτσα του Pietro Ruffo. Το αποτέλεσμα, τρία μοναδικά κοντά φορέματα κεντημένα με χάντρες.
Μια μοντέρνα αντίληψη
Οι αιθέριοι διάφανοι χιτώνες της Dior Cruise κάνουν τη διαφορά φορεμένοι πάνω από ολόσωμες τεχνολογικές φόρμες. Διακοσμημένες με εκατοντάδες πέρλες, οι ελαστικές φόρμες και τα bodies που βασίζονται σε chiaroscuro έργα του σουρεαλιστή εικαστικού Giorgio De Chirico, λύνουν το ζήτημα της διαφάνειας. Και δίνουν λύση σε όσες θέλουν να νοιώθουν άνετα φορώντας την πιο μοντέρνα εκδοχή του αρχαιοελληνικού χιτώνα.
Φίνα wet looks με άρωμα σύγχρονης Ελλάδας
Δεν ξέρουμε αν έγινε επί τούτου. Όμως για το φινάλε της συλλογής η Maria Grazia Chiuri, ανέβασε σε άλλο επίπεδο την “wet fabric” τεχνική. Μια πρωτοποριακή αντίληψη για τη σχέση του υγρού στοιχείου και του υφάσματος που παρουσιάστηκε πριν δύο χρόνια από την Ελληνίδα σχεδιάστρια Dimitra Petsa και ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών όταν αντιγράφηκε πιστά από τον John Galliano. Η Chiuri δεν έκανε το λάθος του Galliano. Μοιάζει να άντλησε έμπνευση από την πειραματική τεχνική του brand Di Petsa. Όμως δεν έμεινε εκεί. Απογείωσε την wet fabric άποψη μέσα από τα τέσσερα υπέρκοψα κομμάτια κομμάτια σε στιλ χιτώνα που πρωταγωνίστησαν στο φινάλε του show.
Η Ελληνική τεχνογνωσία στη δημιουργία της συλλογής
Πολλά από τα βασικά στοιχεία της Dior Cruise 2022 ήταν αμιγώς ελληνικά. Και είναι οριακά ενοχλητικό το πόσο λίγο στάθηκε ο Ελληνικός Τύπος στη σημασία της συμμετοχής Ελλήνων δημιουργών στη συλλογή Dior που παρέλασε στο Καλλιμάρμαρο. Η καλλιτεχνική διευθύντρια Maria Grazia Chiuri, η δημιουργική ομάδα της και ο κορυφαίος “καπελάς” του Dior, Stephen Jones, επισκέφθηκαν και συνεργάστηκαν με ντόπιους δημιουργούς. Ανάμεσά τους ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής μεταξωτών ζακάρ υφασμάτων αργαλειού, ένα ατελιέ παραδοσιακών Ελληνικών ναυτικών καπέλων και το εργαστήριο παραδοσιακών κεντημάτων του Αριστείδη
Τζονευράκη από το Άργος που ανέλαβε τα κεντήματα της “ελληνικής” εκδοχής του Bar Jacket και της κλασσικής Dior Tote bag.
Τα Ελληνικά εργαστήρια της Dior Cruise 2022
Δες όλα τα looks και το video της Dior Cruise 2022.
Κείμενο, Λένα Παπαχριστοφίλου