Η μαραθώνια δωδεκάωρη livestream παρουσίαση της νέας resort συλλογής του οίκου Gucci με τίτλο Epilogue, δεν ήταν απλώς το απόλυτο phygital γεγονός της ψηφιακής Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου. Έγραψε ιστορία ως το δημοφιλέστερο online event μόδας της χρονιάς. Αδιαφιλονίκητος trendsetter, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Gucci, Alessandro Michele έκανε τη διαφορά, αποφασίζοντας να παρουσιάσει τα ρούχα και τα αξεσουάρ της νέας κολεξιόν φορεμένα από τα μέλη της δημιουργικής του ομάδας. Αυτό από μόνο του ήταν όντως συναρπαστικό.

Στην ουσία, πρόκειται για μια εξέλιξη της normcore τάσης που λανσαρίστηκε πριν τέσσερα χρόνια από τον Demna Gvasalia και τη φίρμα Vetements. Τότε το concept ήθελε τις συλλογές φορεμένες από “κανονικούς” ανθρώπους της διπλανής πόρτας και όχι από μοντέλα. Ο Alessandro Michele, πήγε το normcore ένα βήμα παραπέρα. Και το έκανε άψογα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ιδέα του υιοθετήθηκε ήδη στις παρουσιάσεις των νέων κολεξιόν των οίκων Burberry και Bottega Veneta.

Αυτά που λατρέψαμε
Το να βλέπεις τις ίδιες τις δημιουργούς της συλλογής να φοράνε τα ρούχα και τα αξεσουάρ που σχεδίασαν, έδωσε μοναδική φρεσκάδα στη παρουσίαση. Από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του lookbook της συλλογής, ήταν οι ταυτότητες των συνεργατών της ομάδας του Michele που εμφανίζονται γραμμένες χειρόγραφα πάνω σε post it stickers. Εμείς λατρέψαμε τα “δευτερεύοντα” στιλιστικά σχόλια των φωτογραφιών. Όπως “δεν χρησιμοποιεί μάσκαρα”, “λατρεύει τα παπούτσια”, “μαντήλι κάτω από το λουράκι της τσάντας” και “focus στα βραχιόλια”. Να λέγεται, πως το μεγάλο debate ανάμεσα στα κορίτσια του οίκου Gucci, ήταν η χρήση η όχι βερνικιού νυχιών. Βλέπετε τα εντελώς άβαφτα -αλλά όχι απεριποίητα- νύχια, είναι η πιο καυτή καλοκαιρινή beauty τάση.


Μικρές ενστάσεις
Η ιδέα πίσω από τη παρουσίαση ήταν όντως εξαιρετική. Όμως αν είναι διαφορετικά, από στιλιστικής άποψης τα “πραγματικά” κορίτσια του οίκου Gucci είναι σχεδόν ..πανομοιότυπα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Sara και η Valeria. Η πρώτη είναι σχεδιάστρια κοσμημάτων, η δεύτερη σχεδιάστρια προϊόντων ομορφιάς. Έχουν το ίδιο ακριβώς hairstyle, επέλεξαν να φορέσουν τα ίδια στρογγυλά γυαλιά ηλίου, φόρεσαν μεταξωτά μαντήλια στα μαλλιά τους με ακριβώς τον ίδιο τρόπο. Αυτό που έλειπε και που θα έδινε περισσότερη φρεσκάδα στη φωτογράφιση της συλλογής Gucci Epiloque, ήταν η αισθητική διαφοροποίηση. Όσο για τη συλλογή αυτή καθ΄εαυτή, δεν έκανε την έκπληξη μια και περιλάμβανε παλιότερες δημιουργίες του οίκου. Με δυο λόγια, μια από τα ίδια. Η εκκεντρικότητα μπορεί να γίνει απίστευτα κουραστική όταν επαναλαμβάνει ασταμάτητα τον εαυτό της.
Για να δείτε το lookbook της συλλογής Epilogue του οίκου Gucci, κάντε κλικ εδώ
Κείμενο Λένα Παπαχριστοφίλου.