Οι επιπτώσεις της “Γαλλικής εξέγερσης” στην εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής

parisriots_beautemag_07_23_main

Με τις διαμαρτυρίες στο Παρίσι να είναι πιο έντονες από ποτέ και να συμπίπτουν με την Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής, το παγκόσμιο κέντρο μόδας επηρεάζεται βαθιά από τις συνέπειες του τεταμένου κοινωνικό-πολιτικού κλίματος της Γαλλικής εξέγερσης. Η χώρα μετράει πλέον πληγές σε πολλούς τομείς της οικονομίας μετά την ανθρώπινη τραγωδία του δολοφονημένου νεαρού. Το ποτήρι ξεχείλισε επιφέροντας φρενίτιδα διαδηλώσεων και χάος. Όσο η Γαλλία καιγόταν, το Παρίσι γιόρταζε την δεξιοτεχνία της Υψηλής Ραπτικής. Ακυρώσεις show, αδρές απόψεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και μια γενικότερη πτώση σε ποσοστά που αφορούν τον τουρισμό μόδας είναι μερικές από τις σοβαρές παράπλευρες επιπτώσεις της κοινωνικής εξέγερσης στο Παρίσι.

Οι επιπτώσεις της "Γαλλικής εξέγερσης" στην εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής
Στιγμιότυπο κατά τη διάρκεια της Γαλλικής εξέγερσης

Κοινωνικό χάος στο κέντρο του Παρισιού

Από τον Μάρτιο, ένα κύμα διαμαρτυριών και απεργιών ως απάντηση στις συνταξιοδοτικές μεταρρυθμίσεις του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν έχουν γίνει πρωτοσέλιδα. Και μόλις την περασμένη Τρίτη, ο θανατηφόρος πυροβολισμός του Nahel Merzouk, ενός Γάλλου 17χρονου αλγερινής και μαροκινής καταγωγής, στις 27 Ιουνίου στο προάστιο Nanterre του Παρισιού από έναν αστυνομικό πυροδότησε ταραχές για μια ολόκληρη εβδομάδα.

Οι ταραχές αυτές έχουν ήδη προκαλέσει ζημιές αξίας άνω των 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τη MEDEF, τη μεγαλύτερη επιχειρηματική ένωση της Γαλλίας. Οι αναλυτές της ερευνητικής ομάδας Bernstein προειδοποιούν τώρα ότι οι μεγαλύτερες μάρκες πολυτελείας της χώρας και ολόκληρος ο τουριστικός τομέας της θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν “υλική επίδραση” στις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου ως αποτέλεσμα των διαδηλώσεων.

Υψηλή ραπτική & τουρισμός

Συνήθως, στα μέσα του καλοκαιριού, ο τουρισμός και η μόδα στο Παρίσι είναι σε αρκετά καλό σημείο. Φέτος όμως τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Ο προγραμματισμένος εορτασμός τo οίκου Chloé για τον Karl Lagerfeld στις 30 Ιουνίου και η ετήσια βραδιά του Courreges την 1η Ιουλίου ακυρώθηκαν επίσης για λόγους ασφαλείας. Όπως και η “couture celebration” τoυ οίκου Balenciaga μετά το show στις 5 Ιουλίου.

Μόδα σε κρίση

Παράλληλα, ο οίκος Celine αναμενόταν να παρουσιάσει την ανδρική συλλογή του στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού στις 2 Ιουλίου. Το show όμως δεν έγινε ποτέ. Μάλιστα, ο οίκος, επέλεξε να μιλήσει δημόσια για την κατάσταση που επικρατεί στο Παρίσι τον τελευταίο καιρό. Η σχεδιάστρια Hedi Slimane έγραψε στο Instagram ότι θα ακυρώσει το show της φέτος. “Ένα show μόδας στο Παρίσι, ενώ η Γαλλία πενθεί και η πρωτεύουσά της είναι τραυματισμένη, φαίνεται κάτι απρόσεκτο και εντελώς άστοχο”. Ωστόσο, άλλοι οίκοι όπως Schiaparelli, Maison Alaia από τη Δευτέρα συνέχισαν τα shows παρουσιάζοντας τις ready-to-wear συλλογές τους ανεπηρέαστοι από τις επιπτώσεις της Γαλλικής εξέγερσης.

Οι επιπτώσεις της "Γαλλικής εξέγερσης" στην εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής
Iris Van Herpen

Το αύριο στη οικονομία της μόδας του Παρισιού

Ενώ οι high-end μπουτίκ φαίνεται να έχουν γλιτώσει από το κύριο βάρος των απωλειών, ο μελλοντικός αντίκτυπος σε ελκυστικούς τουριστικούς προορισμούς όπως Louis Vuitton και Chanel, δεν μπορεί να υποτιμηθεί. Η Γαλλία είναι ένας κορυφαίο σημείο πολυτελών αγορών για Αμερικανούς και Κινέζους τουρίστες. Το Γραφείο Τουρισμού του Παρισιού, αναφέρει ότι το 20 έως 25% των τουριστών έχει ακυρώσει ήδη ταξίδια στην πόλη.

“Σαφώς οι εταιρείες πολυτελείας είναι εξοπλισμένες για να υποδέχονται τουρίστες παντού. Αλλά αν συνεχιστούν οι ταραχές στη Γαλλία, αυτό θα επηρεάσει αρνητικά την γαλλική αγορά”, είπαν οι αναλυτές του WWD. Παρόμοιες διαμαρτυρίες στο Παρίσι το 2005 διήρκεσαν για τρεις εβδομάδες και οδήγησαν σε ποσοστό ακύρωσης που άγγιξε το 30%.

Οι επιπτώσεις της "Γαλλικής εξέγερσης" στην εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής
Schiaparelli

Επαφή με την πραγματικότητα

Πολλοί influencers του χώρου ένιωσαν αδικημένοι λόγω των ακυρώσεων. Δεν δίστασαν μάλιστα να το εξωτερικεύσουν μέσω των προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζουμε ότι παρόλο που η μόδα στην Γαλλία και σε παγκόσμιο επίπεδο είναι άξια προβολής και εορτασμού, όταν σημειώνονται τέτοια κοινωνικο-πολιτικά γεγονότα δεν πρέπει να παραβλέπονται και να υποτιμούνται.

Ο κόσμος της μόδας θα πρέπει να συνεχίσει να δείχνει κατανόηση και να κινείται παράλληλα με τα γεγονότα της πραγματικότητας. Τα οποία στο τέλος της ημέρας, αποτελούν και την κύρια πηγή έμπνευσης της.


Κείμενο, Εύα Συμεωνίδου. 

@respeccte

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ