Ο δρόμος του μεταξιού αναβιώνει φέρνοντας στη δύση ένα καταιγιστικό κύμα ασιατικής επιρροής. Από συνεργασίες με Ασιάτες καλλιτέχνες μέχρι pop artists από την Κορέα, η δυτική μόδα αγκαλιάζει με πάθος την Ασιατική κουλτούρα. Το “Asian effect” προβλέπεται να αλλάξει την western αισθητική για τα καλά. Η ασιατική επιρροή αγγίζει όλες τις entertainment βιομηχανίες της Ευρώπης και Αμερικής. Είναι ότι πιο φρέσκο στον χώρο της μόδας και της ομορφιάς.

Η pop-κουλτούρα της Ασίας είναι παντού
Με πρωτεύουσες της μόδας όπως η Σαγκάη, η Σεούλ και το Τόκιο να κερδίζουν έδαφος στην αγορά luxury προϊόντων, η Ασία έχει γίνει μια σημαντική δύναμη στη βιομηχανία της μόδας. Διαρκώς βλέπουμε όλο και περισσότερους Ασιάτες celebrity σε Red Carpet. Ντυμένοι από τα μεγαλύτερα ονόματα στον χώρο της μόδας καταρρίπτουν κάθε ρεκόρ σε αξία μιντιακής επίδρασης. Τα πρόσωπα που κυριαρχούν στην pop κουλτούρα της Ασίας έχουν τόσο φανατικό κοινό που με μια απλή δημοσίευση στα social media προσελκύουν εκατομμύρια χρήστες σε κάθε ηλεκτρονική.

Οι celebrities από την Ασία δίνουν λάμψη στα fashion weeks
Οι μετρήσεις δημοτικότητας των fashion weeks για τη σαιζόν fw23 αφηγούνται τη δική τους ιστορία. Ήταν οι celebrity συμμετοχές από την Ασία που προσέφεραν κέρδη σε όλους τους οίκους δημιουργώντας τρελό buzz γύρω από τα ονόματα των ίδιων αλλά και των επωνυμιών. Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την εμφάνιση της Ji-soo Kim, τραγουδίστρια του συγκροτήματος Blackpink από την Νότια Κορέα. Στο ανεπανάληπτο show του οίκου Christian Dior τον περασμένο Φεβρουάριο στο Παρίσι και με μια μοναδική ανάρτηση της στο Instagram, η Ji-soo Kim κατάφερε να προσελκύσει το 23% του MIV της επωνυμίας.

Η Jennie και ο Par απογειώνουν τον οίκο Chanel
Από το ίδιο συγκρότημα έρχεται και το πρόσωπο της Chanel και cast member της νέας σειράς του HBO “The Idol”. Είναι η Jennie που με το elegant και κοριτσίστικο look της έχει κλέψει τα βλέμματα και τις καρδιές μας. Μαζί με τον ηθοποιό Par Seo-joon, κατάφεραν να προσελκύσουν το 27% του συνολικού κέρδους της Chanel που ανέρχεται στα 25.8 εκατομμύρια δολάρια.

Σε γενικές γραμμές, οι εβδομάδες μόδας επωφελήθηκαν ακραία από την παρουσία των pop-culture celebrity από την Νότια Κορέα. Η Εβδομάδα μόδας στην Νέα Υόρκη, σύμφωνα με το Launch metrics, επωφελήθηκε από την παρουσία pop συγκροτημάτων όπως των Twice. Και κάπως έτσι οι Νοτιοκορεάτες διάσημοι κέρδισαν αναγνωσιμότητα στα τέσσερα δυτικά κέντρα μόδας ανεβάζοντας την παρουσία τους από την 26η θέση στην 5η!

Η συνεργασία Stella McCartney x Yoshimoto Nara
Αλλά το «Asian Effect» δεν αφορά μόνο τις εμφανίσεις των διάσημων στα κόκκινα χαλιά.. Ένα από τα πιο ευχάριστα αποκυήματα αυτού του φαινομένου είναι οι συνεργασίες που γεννιούνται. Όπως αυτή της Stella McCartney και του Yoshitomo Nara που κέντρισε το ενδιαφέρον μας από την πρώτη στιγμή.
Η δεύτερη unisex capsule συλλογή της βρετανικής επωνυμίας με τον Ιάπωνα εικαστικό είχε στόχο να υπογραμμίσει σημαντικά ζητήματα με παιχνιδιάρικο χαρακτήρα και νεανική επαναστατικότητα. Οι εικονογραφήσεις του Ιάπωνα καλλιτέχνη πάνω σε δυτικά επηρεασμένα πατρόν είναι σίγουρα ένα αξιοσημείωτο πάντρεμα μεταξύ των δύο πολιτισμών. Πρόκειται για χαρακτηριστικό παράδειγμα σύμπλευσης ασιατικής και δυτικής αισθητικής.

Ασιατικές επιρροές στις καμπάνιας μόδας & ομορφιάς
Η ασιατική επιδραστικότητα κάνει θραύση στις καμπάνιες μόδας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Loewe Resort 2023 συλλογή με κομμάτια που θα μπορούσαν να ντύνουν χαρακτήρες σε ταινίες του Ghibli Studios. Στην πρόσφατη καμπάνια του οίκου Versace με τίτλο “The Versace Icons Collection” πρωταγωνιστεί η σαγηνευτική τραγουδίστρια Chris Lee από την Κίνα. Η συλλογή αποτελείται από αρχέτυπα εμπνευσμένα από την τεχνογνωσία ραπτικής του Μιλανέζου Οίκου και την εμπειρία δεκαετιών στην δημιουργία ρούχων για ισχυρές γυναίκες.
Κ-Beauty : Η νέα τάση που έχει τρελάνει τα social
Τα μυστικά της Ασιατικής ομορφιάς και συγκεκριμένα η Korean Beauty είναι η πιο hot τάση περιποίησης τα τελευταία χρόνια. Εξωτικές τεχνικές και προϊόντα ομορφιάς “ταξίδεψαν” στην Δύση και πλέον βρίσκονται στις ρουτίνες χιλιάδων γυναικών σε όλο τον πλανήτη. Για παράδειγμα το Slugging, που προέρχεται από την Κορέα είναι από τα πιο δημοφιλή skincare trends που έχει τρελάνει τα social media και υπόσχεται τέλειο glass skin.
Πρόκειται για μια τάση ιδανική για όσες έχουν ξηρό δέρμα και χρειάζονται αποτελεσματικούς τρόπους για να “σφραγίσουν” περισσότερη υγρασία. Το πρώτο βήμα είναι ο επιμελής καθαρισμός της επιδερμίδας, καθώς για να πετύχει το slugging είναι βασική προϋπόθεση να μην υπάρχει ίχνος ρύπων και προϊόντων μακιγιάζ. Στη συνέχεια γίνεται η εφαρμογή όλων των ενυδατικών προϊόντων -serum με υαλουρονικό οξύ, κρέμα ματιών, ενυδατική κρέμα προσώπου- και έπειτα, εφαρμόζεται λίγη ποσότητα φαρμακευτικής βαζελίνης. Λόγω της παχύρρευστης υφής της, λειτουργεί σαν φιλμ “κλειδώνοντας” όλα τα ενυδατικά συστατικά που εφαρμόστηκαν προηγουμένως μεγιστοποιώντας τη δράση τους.

Η επίδραση που αλλάζει τις ισορροπίες
Το Asian effect έχει αλλάξει ήδη τα δεδομένα στην αισθητική. Ας μην ξεχνάμε το rise της Harajuku αισθητικής. Πρόκειται για την διαχρονική streetwear τάση από το Τόκιο που έχει εξαπλωθεί στην Δύση. Χαρακτηριστικό της, ότι συγκεντρώνει πολλά και διαφορετικά στυλ σε ένα.
Η επίδραση της Ασιατικής κουλτούρας δεν θα σταματήσει και ας βρίσκεται γεωγραφικά μακριά μας. Τα social media φαίνεται να υποστηρίζουν και να προμοτάρουν το Asian Effect, και να μας συνδέουν όλο και περισσότερο με αυτό το κάτι φρέσκο. Τελικά η Ασία είναι πιο κοντά απ’ ότι πιστεύουμε.
Κείμενο, Εύα Συμεωνίδου.