Επιρροές από ενδυματολογικούς κώδικες της δεκαετίας του ’90, δυναμικά ολόμαυρα looks και προσγειωμένες καθημερινές προσεγγίσεις συμπληρώνουν το στιλιστικό πάζλ της νέας σαιζόν. Τα φθινοπωρινά ενδυματολογικά highlights που αναδύονται από τις καμπάνιες των οίκων Saint Laurent, Ferragamo, Gucci & Versace έχουν κοινό σημείο αναφοράς, τη δυναμική θηλυκότητα.
Saint Laurent: Μια καμπάνια γεμάτη αστέρια
Η κομψότητα που ανέκαθεν πρότεινε ο Yves Saint Laurent, λάμπει ακόμα πιο έντονα μέσα από την καμπάνια του οίκου για το Φθινόπωρο-Χειμώνα 2023-2024. Στα φθινοπωρινά ενδυματολογικά highlights ο οίκος Saint Laurent, συγχωνεύει την γοητεία της μόδας και του κινηματογράφου. Ο παγκοσμίου φήμης φωτογράφος Grey Sorrenti, αποτυπώνει κατά κύριο λόγο τις σκηνές σε διαχρονικό ασπρόμαυρο φόντο. Σκοπός να αναδείξει την παραδοσιακή κομψότητα του οίκου. Μια σειρά από διάσημα πρόσωπα αναλαμβάνουν πρωταγωνιστικό ρόλο όπως οι Kate Moss, Hailey Bieber, Zoe Kravitz, Shalom Harlow και Mica Arganaraz.
Σύμφωνα με το εμβληματικό ύφος του Saint Laurent, η καμπάνια αντλεί την γοητεία της από το μαγνητικό χάρισμα αυτών των προσωπικοτήτων. Φορώντας κομψά σύνολα της χειμερινής συλλογής, που παρουσιάζονται σχολαστικά μέσα από ένα διακριτικό και εκλεπτυσμένο φωτογραφικό φακό. Απογυμνωμένα από το χρώμα, τα πορτρέτα τονίζουν την έμφυτη παρουσία του ταλέντου των πρωταγωνιστών. Μεταξωτές μπλούζες, φορέματα που κολακεύουν το σώμα, σακάκια με υπερβολικούς ώμους, δερμάτινα παλτό, βαμβακερά tank. Όλα έχουν τον ίδιο κοινό παράγοντα: Την κομψότητα. Η καμπάνια, προαναγγέλει το σύγχρονο όραμα του Vaccarello, ένα όραμα για μια αθόρυβα σαγηνευτική φινέτσα.
Ferragamo: Νέα αναγέννηση
Η αλληλεπίδραση μεταξύ ιστορίας και καινοτομίας ήταν πάντα μια συναρπαστική πτυχή του κόσμου της μόδας. Η καμπάνια για το Φθινόπωρο-Χειμώνα 2023-2024 του οίκου Ferragamo, με τίτλο “New Renaissance”, αποτελεί μια εντυπωσιακή ενσάρκωση αυτής της δυναμικής. Συνδυάζει το όραμα της σύγχρονης μόδας του Φλωρεντιανού οίκου, με την διαχρονική γοητεία των έργων της Αναγέννησης από τον 15ο και 16ο αιώνα, δημιουργώντας έναν αρμονικό διάλογο μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Η καμπάνια φωτογραφήθηκε από τον διάσημο φωτογράφο Tyler Mitchell με έδρα την Νέα Υόρκη, του οποίου η καινοτόμος ματιά, δίνει μια νέα οπτική στις ιστορικές αναφορές.
Στα φθινοπωρινά ενδυματολογικά highlights του οίκου Ferragamo πρωταγωνιστούν τα κορυφαία μοντέλα Vittoria Ceretti, Anok Yai, Lina Zhang, Jessica Stam, Mona Tougaard, Paul Hameline, Ivan de Pineda και Malick Bodian. Επίσης η δημιουργική σύμβουλος Zainab Jama, η τραγουδίστρια Kelela, η sound artist Yasmina Dexter, ενώ ο ίδιος ο Mitchell συμετέχει ως guest σε μερικές εικόνες της καμπάνιας. Με επικεφαλή τον δημιουργικό διευθυντή του οίκου Maximilian Davis, η καμπάνια παρουσιάζει την συλλογή με φόντο τα ιστορικά αριστουργήματα που επιμελείται η γκαλερί Uffizi, διαδραματίζοντας κεντρικό ρόλο στην αφήγηση αυτής της ιστορίας.
Ο Davis συμπυκνώνει την ουσία της συγκεκριμένης καμπάνιας σημειώνοντας:” Η Αναγέννηση είναι συνδεδεμένη με την Φλωρεντία και η Φλωρεντία είναι συνδεδεμένη με τον Ferragamo”. Αυτό το συναίσθημα αντηχεί σε όλη την φωτογράφιση, συμβολίζοντας ένα πάντρεμα παράδοσης και καινοτομίας. Ο τίτλος “New Renaissance” ξεπερνά την μόδα, ενσωματώνοντας τους διαρκείς δεσμούς του brand με την γενέτειρά του και την πλούσια ιστορική κληρονομιά που έχει διαμορφώσει την ταυτότητα του οίκου.Οι ρίζες του οίκου Ferragamo στην Φλωρεντία χρονολογούνται από την ίδρυσή του το 1927. Το ταξίδι του brand, από έναν τσαγκάρη του Χόλιγουντ σε ένα διεθνές fashion icon, ολοκληρώνει τον κύκλο του.
Gucci: Επιστροφή στην κομψότητα
Η καμπάνια του οίκου Gucci για τον Φθινόπωρο-Χειμώνα 2023-2024, ενσαρκώνει μία ζωντανή συζήτηση μεταξύ των εποχών που έχουν καθορίσει το ήθος του οίκου, προαναγγέλοντας την επιστροφή από εμβληματικές σιλουέτες και αξεσουάρ που έχουν στιγματίσει την λαμπρή ιστορία του.
Ερμηνεύοντας εκ νέου τις αρχειακές εμπνεύσεις του οίκου, οι εικόνες αποτυπώνουν ένα γαλήνιο μείγμα νοσταλγίας και ανυπόμονης προσμονής μέσα σε μια απογυμνωμένη οπτική αφήγηση. Από την αισθησιακή αίγλη της δεκαετίας του ’90 έως τις πολυτελείς αποχρώσεις που κυριάρχησαν την δεκαετία του 2010, η σειρά αποτελεί μία καλειδοσκοπική αντανάκλαση του λαμπερού ταξιδιού του brand μέσα στις δεκαετίες.
Τα supermodels Vittoria Ceretti, Aboubakar Konte και Brando Erba πρωταγωνιστούν, ενώ την καμπάνια απαθανάτισε ο κορυφαίος φωτογράφος μόδας David Sims. Τα looks αναβιώνουν το αισθησιακό και λαμπερό παρελθόν, παρουσιάζοντάς το μέσα από μία ζωντανή χρωματική παλέτα και δυναμικές σιλουέτες.
Yπερμεγέθη μάλλινα και δερμάτινα κοστούμια αντηχούν το τολμηρό πνεύμα της συλλογής. Παράλληλα, η λεπτή αλληλεπίδραση των διάφανων υφασμάτων και της διακοσμημένης δαντέλας προσφέρει μια δελεαστική ματιά στη εξέλιξη του οίκου. Bραδινά ρούχα φέρνουν στο νου ρομαντικές σιλουέτες, ενώ τα κοσμήματα καταλαμβάνουν πρωταγωνιστικό ρόλο, προσθέτοντας μια πινελιά επιτήδευσης.
Η ανανεωμένη εκδοχή της τσάντας Gucci Horsebit Chain, επιστρέφει με μοντέρνο ύφος. Προσφέρει ευέλικτα στιλ που συνδυάζονται άψογα με το σύγχρονο τοπίο της μόδας. Σχεδιασμένη από τον Aldo Gucci το 1953, αναβιώνει, αντηχώντας την αιώνια ομορφιά της κληρονομιάς του οίκου στην σημερινή αφήγηση της μόδας. Η καμπάνια αποτελεί μία τολμηρή μαρτυρία της δημιουργικότητας. Διατρέχει τις φλέβες του ιστορικού brand, υποσχόμενη ένα μέλλον όπου η κληρονομιά και η καινοτομία συγχωνεύονται σε ένα εντυπωσιακό θέαμα μόδας.
Versace: Back to black
Για τους λάτρεις της μόδας, λίγες συλλογές αντηχούν τόσο υποβλητικά όσο η χαρακτηριστική αισθητική του οίκου Versace. Τα φθινοπωρινά ενδυματολογικά highlights ολοκληρώνονται με την καμπάνια του οίκου υπό την αριστοτεχνική καθοδήγηση του δημιουργικού διευθυντή Christopher Simmonds. Ταυτόχρονα, η φωτογραφική ματιά των Mert Alas & Marcus Piggott, αποτελεί απόδειξη αυτής της μακρόχρονης παράδοσης.
Οι Mert & Marcus, γνωστοί για την ιδιαίτερη αισθητική τους, αποτυπώνουν φωτογραφικά μία μινιμαλιστική αλλά ταυτόχρονα ισχυρή αναπαράσταση. Με μοντέλα πλαισιωμένα σε ένα κενό φόντο στουντίου, όπου οι φωτογραφίες γίνονται μια απόδειξη έντονων ασπρόμαυρων αντιθέσεων. Ωστόσο μέσα σε αυτήν την απλότητα το δράμα εκτυλίσσεται. Η καμπάνια είναι κάτι περισσότερο από μια παρουσίαση της συλλογής. Αποτίει φόρο τιμής στο επαναστατικό όραμα του Gianni Versace που στιγμάτισε τις αρχές της δεκαετίας του ’80 και ο αντικτυπός του παραμένει μέχρι και σήμερα αμείωτος.
Τα μοντέλα Gigi Hadid, Angelina Kendall, Irina Shayk, Liu Wen, Anok Yai, Mattias Akke, Tyson Ballou, Diane Chiu, Filip Hrivnak, Donggyn Lee, Wylber Flores Marte, Karolina Spakowski και Sava Suvacarov, δίνουν πνοή στην συλλογή, ενσαρκώνοντας το πνεύμα του Versace.“Αυτή η καμπάνια γιορτάζει όλα όσα αγαπώ στον Versace: τη δύναμη, την τεχνική, τη στάση. Λατρεύω τις ασπρόμαυρες εικόνες που αναδεικνύουν την εμβληματική σιλουέτα της σεζόν. Αλλά και τις έγχρωμες εικόνες που ζωντανεύουν την συλλογή στην καρδιά του Μιλάνου. Στο πλατό μου άρεσε που τα μοντέλα ένιωθαν δυνατά και άγρια. Όπως ακριβώς πρέπει να νιώθεις όταν φοράς Versace” δηλώνει η Donatella Versace. Στον κόσμο της μόδας, όπου η αλλαγή ειναι η μόνη σταθερά, η καμπάνια του οίκου Versace αποτελεί μία υπενθύμιση ότι ενώ τα στιλ εξελίσσονται και οι εποχές αλλάζουν, η ουσία ενός brand παραμένει αιώνια.
Kεντρική φωτογραφία, Ferragamo fw23 by Tyler Mitchell.
Κείμενο, Παναγιώτης Πανουκλιάς.