Aν και ήταν μια “δύσκολη” χρονιά για τον χώρο του luxury, το 2024 ανέδειξε φρέσκες προσεγγίσεις που επανακαθορίζουν το τι σημαίνει μόδα. Τα επώνυμα αξεσουάρ ηγήθηκαν της επέλασης μιας ευφυούς αισθητικής που επιλέγει διαχρονικές αξίες, διασκεδάζει με πολύτιμα μικροπράγματα και αποθεώνει το προσωπικό στιλ. Μια ματιά στα πιο ευπώλητα brands και τα πλέον ποθητά items της χρονιάς σύμφωνα με το luxury report 2024 αρκεί για να μας βάλει στο πνεύμα του νέου ορισμού της πολυτέλειας.




Hot brands
Με πωλήσεις που εκτοξεύθηκαν κατά 105% μέσα στο 2024, ο οίκος Miu Miu του ομίλου Prada αντιστάθηκε σθεναρά στην επέλαση του γενικευμένου luxury slowdown. Υιοθετώντας ανατρεπτικό styling για να πουλήσουν “ασφαλή” κομμάτια, οι συλλογές Miu Miu οδήγησαν τις τάσεις προτείνοντας μερικές από τις πλέον ποθητές δημιουργίες της χρονιάς, όπως τα sold out σουέντ sneakers Miu Miu x New Balance, τις μικροσκοπικές τσάντες “Arcadie” και πειραγμένα old fashion κασμιρένια polo. Σύμφωνα με τη λίστα Lynx και το luxury report 2024, το Top 10 του 3ου τετραμήνου της χρονιάς συμπληρώθηκε με Loewe, Prada, Saint Laurent, Alaïa, Bottega Veneta, Jaquemus, Gucci, The Row και Valentino.



Πέρα από τάσεις
Ο θρίαμβος της “καθημερινής πολυτέλειας” βρέθηκε στο επίκεντρο πωλήσεων της αγοράς ειδών πολυτελείας, με πρωταγωνιστές της κατηγορίας τα δερμάτινα αξεσουάρ. Σύμφωνα με το luxury report 2024 διαχρονικά, non-flashy κομμάτια, όπως η timeless τσάντα “Margaux” του οίκου The Row, τα σατέν mules Prada και η τσάντα “Andiamo” του οίκου Bottega Veneta στιγμάτισαν το attitude του 2024.
“Καθώς οι τιμές ειδών πολυτελείας συνεχίζουν να καλπάζουν, οι καταναλωτές εστιάζουν το ενδιαφέρον τους πέρα από τάσεις, επενδύοντας σε κομμάτια που μπορούν να αντέξουν στον χρόνο”, σχολίασε η εκπρόσωπος της πλατφόρμας αναζήτησης Sourcewhere, Erica Wright. Η πλέον απροσδόκητη είσοδος στη λίστα των it-items της χρονιάς ήταν αυτή του “αγροτικού” barn jacket της φίρμας Toteme και τα “επίμονα” ballet flats του οίκου Alaïa, που συνέχισαν την επέλασή τους στην μόδα για δεύτερη συνεχή χρονιά.



Little luxuries
Μικρές δόσεις πολυτέλειας που απογειώνουν το καθημερινό styling μπήκαν στο επίκεντρο, εκφράζοντας την αδυναμία του καταναλωτικού κοινού για φιρμάτα “μικροπράγματα” που δεν κοστίζουν μια μικρή περιουσία. Ανάμεσα στα στιλάτα little nothings του 2024, ξεχώρισαν τα χαριτωμένα bag charms του οίκου Prada, τα στεκάκια και τα πιαστράκια μαλλιών Celine, τα stand out γυαλιά ηλίου του οίκου Loewe και τα υπέροχα εμπριμέ μαντήλια του οίκου Hermès.
Kεντρική φωτογραφία, Miu Miu & Saint Laurent.
Το κείμενο της Λένας Παπαχριστοφίλου δημοσιεύεται στο BEAUTÉ Δεκεμβρίου 2024.