Η έλευση του 2023 φέρνει ενθουσιασμό και υποσχέσεις για συναρπαστικά νέα στο fashion ημερολόγιο με εβληματικές καμπάνιες μόδας. Όταν όμως πρόκειται για τις καινούργιες καμπάνιες μόδας, υπάρχει κάτι περισσότερο που πρέπει να λάβεις υπόψιν σου, πέρα από τα ρούχα. Η πρόκληση της σκέψης, είναι το ιερό δισκοπότηρο στο marketing των εταιρειών. Μέσω της δημιουργικότητας και των συνεργασιών, προβάλεται η κατεύθυνση που ακολουθείτε κάθε φορά.
Ρίχνοντας μια ματιά στις μέχρι τώρα καμπάνιες μόδας για τις resort και τις ανοιξιάτικες συλλογές 2023, βρίσκουμε διαφορετικές προσεγγίσεις. Στο επίκεντρο, τα διάσημα ονόματα και μικρές ανατροπές, κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον. Το μόνο που παραμένει συνεπές ωστόσο, είναι οι καλλιτεχνικές προσπάθειες που γίνονται για να δημιουργηθεί ένα αισθητικό αποτέλεσμα που είτε εμπνέει.
Η Gisele Bundchen στην καμπάνια Louis Vuitton x Yayoi Kusama
Ο οίκος Louis Vuitton και η εικαστικός Yayoi Kusama αναβίωσαν την συνεργασία τους με μια capsule συλλογή του οίκου για το 2023. Η εμβληματική καμπάνια του λανσαρίσματος αποκτά σίγμα χάρη στις χαρακτηριτικές πολύχρωμες κουκκίδες της Kusama. Περιλαμβάνει μία σειρά από ασπρόμαυρες εικόνες με τις Gisele Bundchen, Anok Yai και Fei Fei Sun. Τα supermodels πόζαραν για τον φακό του Steven Meisel ενώ η Carine Roitfeld επιμελήθηκε το styling, θυμίζοντας τη συνεργασία τους στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Η συλλογή με τίτλο ”Δημιουργώντας το άπειρο”, κυκλοφορεί τον Ιανουάριο και φέρει τα εμβληματικά μοτίβα της καλλιτέχνιδας στις δημιουργίες του οίκου. Θα περιλαμβάνει τις καφέ δερμάτινες τσάντες με το μονόγραμμα του οίκου, διακοσμημένες με πολύχρωμες κουκίδες, σε όλες τις αποχρώσεις του κόκκινου, του κίτρινου, του λευκού, του πράσινου και του μπλε. Από την αρχή της πρώτης τους συνεργασίας, η Louis Vuitton και η Yayoi Kusama μεταμορφώνουν τον κόσμο της μόδας με τη μοναδική οπτική της καλλιτέχνιδας για τη ζωή.
Μια εμβληματική συνεργασία
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της LVMH, Bernard Arnault, περιγράφει την συνεργασία τους “ως δύο σχεδιαστικά στούντιο με εμμονή στην τελειότητα, που ενώνουν τα μυαλά τους σε σύλληψη και εκτέλεση”. “Μία από τις πτυχές της δουλειάς της Kusama είναι η ευτυχία. Για το λόγο αυτό σκεφτήκαμε ότι θα ήταν πραγματικά αναζωογονητικό μετά την πανδημία να συναντηθούν ξανά οι κόσμοι μας.” Η φετινή συνεργασία δεν απογοητεύει. Είναι γεμάτη με υπνωτικά μοτίβα και συμβολικά αντικείμενα. Υπερβαίνουν τον χώρο και τον χρόνο, δίνοντας μια μαγική πινελιά στο εμβληματικό μονόγραμμα της LV.
Η Kate Moss με Neon Pink για τον Marc Jacobs
Η καμπάνια του Marc Jacobs για την Resort 2023 συλλογή του με τίτλο “Long Live the Icons” βρίσκει την Kate Moss να αναβιώνει μια εμβληματική στιγμή από τα τέλη της δεκαετίας του ’90. Και το κάνει επαναφέροντας το ροζ χρώμα στα μαλλιά της. Φωτογραφημένη από τη Harley Weir με styling της Danielle Emerson. Μαλλιά από την Cyndia Harvey και make up από την Isamaya Ffrench. Το μοντέλο εμφανίζεται φορώντας τις iconic μαύρες Kiki boots με διάφανες κάλτσες μέχρι το γόνατο. Το look ολοκληρώνεται με ένα monogrammed t-shirt και με δερμάτινα γάντια.
Η εμφάνιση ολοκληρώνεται με την bucket pouch τσάντα, καθώς επίσης και την J Marc shoulder bag. Σε άλλη λήψη το λογότυπο του Marc Jacobs είναι ανάγλυφο σε ένα σετ από denim παντελόνι και jacket. Όλη η φωτογράφιση κατακλύζεται από την νοσταλγία των 90s, μιας δεκαετίας μαγικής για την βιομηχανία της μόδας. Για όσους δεν θυμούνται, η Kate Moss έκανε το ντεμπούτο της με ροζ μαλλιά, στην πασαρέλα για τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 1999 του οίκου Versace.
Young pink Kate
Μιλώντας στο SHOWstudio το 2014, το θρυλικό μοντέλο μοιράστηκε ότι είχε βάψει ρόζ τα μαλλιά της μόνο για μια εβδομάδα . “Είχα ροζ μαλλιά γιατί η Donatella μου είχε πει: “Σε θέλω για ένα αποκλειστικό για την Versace και τη Versus. Έχεις ξανθά μαλλιά και θα ήθελα να αλλάξεις το χρώμα τους.” Οπότε λέω, δεν πρόκειται να τα βάψω κόκκινα ή κάτι συνηθισμένο. Θα γίνω ροζ”.
Αν και της άρεσε το νέο της ροζ look, η Kate σύντομα αναγκάστηκε να αλλάξει ξανά το χρώμα των μαλλιών της σε ξανθό. Είχε συμβόλαιο να περπατήσει στην πασαρέλα του Calvin Klein, ο οποίος της είπε: “Ροζ μαλλια; Δεν νομίζω. Θα πρέπει να επιστρέψεις ξανθιά ή καστανή”. Η γνωριμία μεταξύ του μοντέλου και του σχεδιαστή μετράει δεκαετίες, από την grunge συλλογή που παρουσίασε ο Marc Jacobs για λογαριασμό του οίκου Perry Ellis την Άνοιξη/Καλοκαίρι 1993 η οποία έμελλε να γίνει η αιτία της απόλυσής του από το γνωστό brand καθώς είχε ακούσει τα χειρότερα σχόλια από κάθε fashion editor της εποχής, αλλά που πλέον θεωρείται ευρέως ως σημείο καμπής στη σύγχρονη μόδα.
Fine Jewelry Rainbow συλλογή Dolce & Gabbana από τον φακό του Χάρη Φαρσαράκη
Ο Ιταλικός οίκος Dolce & Gabbana, αγκαλιάζει το χρώμα, με την νέα του συλλογή Fine Jewelry Rainbow. Μια συλλογή γεμάτη με πολύτιμα πετράδια και άλλη μια προσθήκη στις καμπάνιες μόδας για το 2023. Οι εικόνες παρουσιάζουν τα μοντέλα Gaia Schiralli και Rafael Myers, φορώντας λαμπερά σχέδια. Η φωτογράφηση έγινε από τον Χάρη Φαρσαράκη και το grooming από τον Roman Gasser σε μία μαγευτική τοποθεσία στο Μονακό. Η συλλογή η οποία περιλαμβάνει σκουλαρίκια, δαχτυλίδια, βραχιόλια και κολιέ, είναι ένα πολύχρωμο αφιέρωμα στην χαρά της ζωής και την ομορφιά της Σικελίας.
Πολύτιμοι λίθοι και αναγεννησιακό στιλ
Κάθε κομμάτι συνδυάζει φυσικούς πολύτιμους λίθους όπως τοπάζι, αμέθυστο, τανζανίτη κ.α σε ένα καλειδοσκόπιο χρωματικών αρμονιών, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα γεμάτη φρεσκάδα και ελαφρότητα. Τα κομμάτια αναγεννησιακού στιλ λάμπουν στον πρώτο ήλιο καθώς οι Dolce & Gabbana γιορτάζουν την κληρονομιά τους μέσα από την πολυτελή χειροτεχνία. Η συλλογή Rainbow αφηγείται την ιστορία της μεγάλης δεξιοτεχνίας της Ιταλίας, ειδικά της τέχνης με σύρμα που ήταν ευρέως διαδεδομένη στην Ιταλία κατά την περίοδο της Αναγέννησης. Χρησιμοποιώντας ένα ή δύο μέρη πλεκτού σύρματος και ένα λεπτό φύλλο χρυσού δημιουργούσαν αξιόλογα έργα τέχνης.
Saint Laurent: 80’s & 90’s vibes
Ανάμεσα στις καμπάνιες μόδας για το 2023, ο οίκος Saint Laurent παρουσίασε τη δική του για την άνοιξη του ’23. Σε συνεργασία με την εικαστικό Vanessa Beecroft, και σε καλλιτεχνική διεύθυνση του Anthony Vaccarello. Πρωταγωνίστριες μια πλειάδα μοντέλων. Όπως οι Alaato Jazyper, Camille Chifflot, Luna Passos, Sihana Shalaj, Alix Bouthors, Yanan Wan, He Cong, Mary Ukech, Yaniris Silverio, Anna Hererra, Ajah Angau, Caren Jepkemei και Chaima Ameziane. Όταν είσαι creative director σε έναν οίκο όπως ο Saint Laurent, με έναν ιδρυτή και δημιουργό που έχει στιγματίσει την παγκόσμια μόδα, φυσικά νιώθεις το βάρος της κληρονομιάς.
Έτσι και αυτή την φορά, ο Anthony Vaccarello στάθηκε σε όλα τα signature στοιχεία του brand. Τα έφερε στο σήμερα, με μια φωτογράφιση που κάνει επίκαιρο τον διάλογο με το παρελθόν. Φορέματα και oversized παλτό με τετράγωνους ώμους, δημιουργούν μια αίσθηση πολυτέλειας. Οι αντιθέσεις στις γραμμές συνεχίζουν με πολύ στενά items και κολάν, να συνδυάζονται με τεράστια πανωφόρια. Τα ultra length φορέματα αποκτούν ενδιαφέρον με τολμηρά cut-outs. Η χρωματική παλέτα κινείται σε ζεστές σκούρες αποχρώσεις του camel, μπορντώ, μώβ και σκούρο μπλέ, δημιουργώντας μια συλλογή γήινη στο μεγαλύτερο μέρος της. Το παρελθόν και το σήμερα ενώνονται, υπηρετώντας κάθε γυναίκα που θέλει να ντύνεται χωρίς στερεότυπα.
Κεντρική φωτογραφία Kate Moss, Marc Jacobs.
Kείμενο του fashion stylist Παναγιώτη Πανουκλιά.