H Gen Z ορίζει τις ραγδαίες εξελίξεις στην ομορφιά

H Gen Z ορίζει τις ραγδαίες εξελίξεις στην ομορφιά
Jenna Ortega

Η αγορά ομορφιάς πλέον αναπτύσσεται, “πλάθεται” και επηρεάζεται από τη Gen Z. Κανείς δεν περίμενε ότι ένα τόσο νεαρό ηλιακό group θα έχει τόσες απαιτήσεις, θα εστιάζει σε καινοτόμα συστατικά και θα βάζει μπροστά την βιωσιμότητα. Κι όμως η Gen Z είναι πιο “διαβασμένη” απ’ όλες τις προηγούμενες γενιές όσον αφορά την ομορφιά. Επαναπροσδιορίζει την έννοια της πολυτέλειας. Νοιάζεται για τις συνθέσεις και αναζητά προϊόντα που δε βλάπτουν τον άνθρωπο, το περιβάλλον και τα ζώα. Πιστοποιήσεις όπως plastic-free, cruelty-free, vegan, no parabens είναι μόνο μερικά από τα σημαντικά χαρακτηριστικά που απαιτεί να έχουν τα προϊόντα που χρησιμοποιεί αυτή η σύγχρονη γενιά καταναλωτών.

H Gen Z ορίζει τις ραγδαίες εξελίξεις στην ομορφιά
Darina Belonogova, Pexels

Στρατηγικές marketing για την προσέλκυση της Gen Z

Η βιομηχανία της πολυτελούς ομορφιάς έχει γνωρίσει μια άνευ προηγουμένου άνοδο στα κέρδη της. Εμβληματικές μάρκες όπως Chanel, Dior, Prada και La Mer τραβούν την προσοχή της Gen Z. Υπάρχουν μάλιστα, αρκετές καινούργιες, μεσαίας κατηγορίας επωνυμίες, οι οποίες έχουν διαπρέψει στο να προσελκύουν νέους πελάτες. Υιοθετούν καινοτόμες στρατηγικές marketing, με συσκευασίες που ταιριάζουν στο Instagram και εστιάζουν σε βιώσιμες φόρμουλες. Όμως, τα γνωστά, διαχρονικά πολυτελή brands ομορφιάς χρειάστηκε να ακολουθήσουν διαφορετικό δρόμο για να προσελκύσουν αυτή την απαιτητική γενιά καταναλωτών σε ήδη υπάρχοντα προϊόντα. Πολλοί το καταφέρνουν αξιοποιώντας τη δύναμη νεαρών celebrities και influencers στις καμπάνιες τους. Τέτοια παραδείγματα, η Emma Chamberlain, η Bella Hadid και η Jenna Ortega.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν όσον αφορά το marketing, τη δημιουργία μιας ελκυστικής ταυτότητας επωνυμίας και την επικοινωνία των εταιρικών αξιών με αυτήν τη γενιά. Mπορεί μια μεγάλη μερίδα να εξακολουθεί να πιστεύει ότι το μεγαλύτερο μέρος της Gen Z είναι πολύ νέο για να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην αγορά πολυτελείας. Ωστόσο αυτή η πεποίθηση γκρεμίζεται μέρα με τη μέρα. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Mintel, η Gen Z την παρούσα στιγμή, αντιπροσωπεύει περίπου 60 εκατομμύρια καταναλωτές παγκοσμίως.

Κέρδη και αγοραστικές συνήθειες

Όπως αποδεικνύεται, η Gen Z έχει σημειώσει αρκετές δαπάνες σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Το εντυπωσιακό 60% δείχνει ότι είναι ένα ”οικονομικά υγιές” ηλιακιακό group. Aυτό σημαίνει, ότι νεαρά άτομα είναι σε θέση να καλύπτουν προσωπικά έξοδα, να έχουν πολυτελές lifestyle και να ενισχύουν τις αποταμιεύσεις τους. Έτσι, είναι λογικό, ότι οι αγορές πολυτελών καλλυντικών νοιάζονται να συμπεριλήψουν την Gen Z στη λίστα τους.

H Gen Z ορίζει τις ραγδαίες εξελίξεις στην ομορφιά
Raphael Lovaski, Unsplash

Η δυσκολία του να προσελκύσει ένα πολυτελές brand την Gen Z

H προσέλκυση της Gen Z στην πολυτέλεια δεν είναι τόσο εύκολη. Αυτό συμβαίνει γιατί οι αξίες έχουν εξέχουσα σημασία γι αυτούς. Θεωρούν, ότι για επενδύσουν σε ένα premium brand, πρέπει να είναι δημιουργημένο με βάση τρία χαρακτηριστικά: Ποιότητα, βιωσιμότητα και δίκαιες πρακτικές εργασίας. Η έννοια της πολυτέλειας δεν βασίζεται πλέον μόνο στην κληρονομιά των εμβληματικών brands, αλλά στη δεξιοτεχνία και στις ηθικές αρχές. Οι καλά ενημερωμένοι ηγέτες του κλάδου της ομορφιάς, θα αναπτύξουν αποτελεσματικές στρατηγικές επικοινωνίας που επικεντρώνονται στην ποιότητα, προκειμένου να έχουν ισχυρή απήχηση στους καταναλωτές της Gen Z.

Η Jane Hertzmark Hudis, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Ομίλου στην Estée Lauder Cos., σημείωσε ότι η έμφαση που δίνει η Gen Z στην απόδοση έχει οδηγήσει στην αναβίωση προϊόντων που είχαν μείνει στο χρονοντούλαπο, όπως το Clinique’s Almost Lipstick στην απόχρωση Black Honey. Επισημαίνει επίσης ότι οι μάρκες πολυτελείας θα πρέπει να συνυπολογίζουν στο πλάνο τους τους καταναλωτές Gen Z προκειμένου να συμβαδίζουν με τις προσδοκίες τους. Είναι εξελιγμένοι και ενημερωμένοι. Ο αντίκτυπός τους στον κλάδο κυμαίνεται από επωνυμίες που λανσάρουν επανασχεδιασμένες ψηφιακές εμπειρίες έως τη συμμετοχή τους σε σημαντικές πρωτοβουλίες.

Ταυτότητα και αξία  

Η εξατομίκευση και οι βαθύτερες συνδέσεις με μάρκες και προϊόντα βρίσκονται επίσης ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων της Gen Z. Θα προτιμήσουν προϊόντα πολυτελείας που προσφέρουν μια εξατομικευμένη εμπειρία. Επίσης, η εξισορρόπηση της προσβασιμότητας είναι μια βασική πτυχή της δέσμευσης των καταναλωτών Gen Z. Πλατφόρμες όπως το TikTok διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην προσέλκυσή τους. Όπως και το βιωματικό στοιχείο. Τα αναδυόμενα καταστήματα σε μοντέρνες γειτονιές, ενισχύουν περαιτέρω τη δέσμευσή τους, ακόμα κι αν οι άμεσες αγορές μπορεί να μην είναι πάντα το αποτέλεσμα.

Το να γίνει viral ένα product στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι άλλο ένα ισχυρό μέσο πρόσβασης στους καταναλωτές Gen Z. Είναι πιο εκτεθειμένοι στην πολυτέλεια μέσω επιρροών. Για τη Gen Z, η πολυτέλεια δεν ορίζεται μόνο από την τιμή και την επωνυμία, αλλά και από τις φιλοδοξίες μιας μάρκας. Το τι αντιπροσωπεύει όσον αφορά την ποιότητα του προϊόντος και το personal experience που παρέχει. Καταλαβαίνει κανείς, ότι για να κατακτηθεί το ηλιακιακό αυτό group οι απαιτήσεις είναι πολυάριθμες.

H Gen Z ορίζει τις ραγδαίες εξελίξεις στην ομορφιά
Lauren Greece, Unsplash

Τάσεις, προτιμήσεις και απαιτητικές αναζητήσεις

Στην αγορά του μακιγιάζ, τα παραδοσιακά βασικά προϊόντα όπως το foundation, η μάσκαρα και το κραγιόν έχουν αντικατασταθεί από προϊόντα που “τονώνουν” την επιδερμίδα, συγκεκριμένα blushers, highlighters και concealers. Αν και οι περισσότεροι Millennials απομακρύνθηκαν από την εφαρμογή του blush όσο μεγάλωναν, τα διαδικτυακά σεμινάρια μακιγιάζ που δημιουργήθηκαν και προβλήθηκαν από την Gen Z, έχουν απομυθοποιήσει αυτό το beauty product παρέχοντας τα σωστά βήματα για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Χάρη σε αυτή την παρέμβαση, τα ρουζ πλέον ξεπερνούν σε πωλήσεις τα foundations, αντανακλώντας μια σημαντική αλλαγή στη συμπεριφορά που καθοδηγείται από τη Gen Z. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι κατηγορίες που κάποτε αγνοούνταν στην πολυτελή περιποίηση του δέρματος, όπως η αντηλιακή προστασία, τώρα κερδίζουν έδαφος καθώς η Gen Z τονίζει την σημαντικότητα της καθημερινής χρήσης αντηλιακού. Μάλιστα, αναζητούν προϊόντα τόσο περιποίησης όσο και μακιγιάζ που περιέχουν SPF στις συνθέσεις τους επιτυγχάνοντας ένα layering προστασίας. Και αυτή η ανάγκη έχει ήδη εισακουστεί. Κάνοντας μια βόλτα σε ένα κατάστημα καλλυντικών, θα παρατηρήσεις ότι ο δείκτης αντηλιακής προστασίας είναι παντού.

Η απαιτητική φύση αυτής της γενιάς, η έμφαση στις αξίες και σε μοναδικές αγοραστικές συνήθειες ωθούν τις επωνυμίες να καινοτομήσουν, να επανασχεδιάσουν και να επαναπροσδιορίσουν την έννοια της πολυτέλειας. Αυτή η προσαρμογή μπορεί να είναι απαιτητική, αλλά είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρα και μας υπόσχεται ένα μέλλον στην ομορφιά που θα βασίζεται σε υψηλές αξίες.


Kεντρική φωτογραφία, Jenna Ortega.

Kείμενο, Αναστασία Βαποράκη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ