Πώς κατάφερε ο νεαρός vlogger να σκαρφαλώσει στην λίστα των κορυφαίων best-sellers του 2015;
Είναι γεγονός ότι οι εκδόσεις αποτελούν έναν χώρο στον οποίο είναι εξαιρετικά δύσκολο να εισχωρήσει κανείς, ειδικά αν είναι μόλις 22 χρονών και το βιογραφικό του γράφει μόνο “Επιτυχημένος Youtube Vlogger “. Αυτό ωστόσο δεν σταμάτησε τον Alfie Deyes, ο οποίος μπορεί πλέον σε αυτό το βιογραφικό να συμπληρώσει ότι ανήκει στην λίστα των Sunday Times και του Amazon στην οποία αναγράφονται οι συγγραφείς με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Αλλά φαίνεται οι πωλήσεις δεν είναι το μόνο στο οποίο έχει ταλέντο ο Deyes, μια που σε πρόσφατο event που πραγματοποιήθηκε στο γνωστό βιβλιοπωλείο της αλυσίδας Waterstones για την υπογραφή αντιτύπων του βιβλίου του εμφανίστηκαν όχι 100 ή 1000, αλλά 8000 άτομα! Φυσικά οι θαυμαστές αυτοί είναι ένα μικρό μόνο ποσοστό των εκατομμυρίων που περιμένουν με ανυπομονησία το παραμικρό νέο του, παρόλα αυτά τα νούμερα είναι εντυπωσιακά και οι εκδηλώσεις θαυμασμού επίσης. Είναι γεγονός λοιπόν, ο σταρ του Διαδικτύου Alfie Deyes είναι ένας από τους πιο διάσημους ανθρώπους σήμερα. Σε τι οφείλει όμως αυτή την επιτυχία το βιβλίο του Pointless Book;
Η πηγή της επιτυχίας αυτής δεν είναι άλλη από το PointlessBlog, ένα ημερολόγιο που απαρτίζεται από ημερολόγιο video, το οποίο ο νεαρός ενημερώνει στο αντίστοιχο κανάλι του στο YouTube κάθε μα κάθε μέρα από την ηλικία των 15 ετών. Στα videos αυτά που είναι γυρισμένα στην κρεβατοκάμαρά του, ο νεαρός Alfie με το γοητευτικό αγορίστικο attitude μιλάει για ό,τι τον απασχολεί, όπως π.χ. για τα κορίτσια και γιατί τον μπερδεύουν τόσο πολύ, τρώει, παίζει παιχνίδια μόνος του ή μαζί με τους φίλους που τον επισκέπτονται – άλλα αγόρια με ανέμελο ύφος και ωραία εμφάνιση – ή απλώς κάθεται παρέα στο δωμάτιο με την ακόμη πιο δημοφιλή φίλη του, την επίσης vlogger με το όνομα Zoella. Το blog αυτό έχει σήμερα λίγο λιγότερους από 5 εκατομμύρια συνδρομητές, οι οποίοι αυξάνονται συνεχώς και απαρτίζονται κυρίως από νεαρά κορίτσια στην εφηβεία.
Το πρώτο του βιβλίο λέγεται The Pointless Book, και σύμφωνα με την περιγραφή αποτελεί ένα είδους προέκτασης του υλικού που αναρτάται καθημερινά στο κανάλι καθώς και ένα “δώρο προς τους θαυμαστές του”, ενώ πωλείται στην τιμή των 8.99 λιρών Αγγλίας. Το περιεχόμενό του αποτελείται από εξαιρετικά αραιογραμμένες σελίδες, πολλές από τις οποίες είναι κατά κύριο λόγο λευκές και περιέχουν οδηγίες για το “Πώς να τραβήξετε μία selfie” ή προτροπές όπως “Γεμίστε αυτή τη σελίδα με ό,τι θέλετε εσείς” ή “Κοιτάξτε δεξιά, Κοιτάξτε αριστερά”. Η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη, ώστε γρήγορα ακολουθήθηκε από το sequel με τίτλο The Pointless Book 2, το οποίο σκαρφάλωσε αμέσως στο νούμερο 4 των βρετανικών best-seller charts.
Πρόκειται για καθαρή τύχη ενός “κακομαθημένου” αγοριού – όπως τον χαρακτηρίζουν διάφορα βρετανικά μέσα – ή για ένα ταλέντο που απλώς εκμεταλλεύτηκε έξυπνα μια τρύπα της αγοράς που αναζητούσε ένα εφηβικό είδωλο, σαν τον Justin Bieber του διαδικτυακού βασιλείου; Οι αντιρρησίες μπορεί να ψηφίσουν αμέσως το πρώτο, αλλά όπως σε όλα τα αμφιλεγόμενα πρόσωπα τον τελευταίο λόγο έχει το κοινό και οι πωλήσεις που θα του χαρίσει. Το βέβαιο είναι ότι το φαινόμενο Deyes το αποδεικνύει ξεκάθαρα…η επιτυχία σήμερα όχι απλώς προϋποθέτει μία έντονη παρουσία στο Διαδίκτυο, αλλά συχνά η παρουσία αυτή είναι και η μόνη προϋπόθεση για την επιτυχία!