H νέα ετήσια εμπορική έκθεση αφιερωμένη στις τάσεις της εσωτερικής διακόσμησης, έκανε ντεμπούτο στη fieramilano (Rho) από τις 11 έως τις 14 Ιανουαρίου 2024, στρέφοντας το βλέμμα της από την Ιταλία στη διεθνή σκηνή. Ένα γεγονός, που έλαβε χώρα σε μια περίοδο βαθιάς επανεξέτασης των σχέσεων μεταξύ αυτών που παράγουν και εκείνων που πωλούν. Αφενός, οι επιλογές και ο τρόπος ζωής των καταναλωτών αλλάζουν, αφετέρου οι εταιρείες εσωτερικεύουν τις ανάγκες των πελατών και στοχεύουν να προσφέρουν προϊόντα διακόσμησης που ευθυγραμμίζονται όλο και περισσότερο με τις νέες καταναλωτικές αξίες.
Δημιουργίες με γνώμονα τη βιωσιμότητα
Ιδέες, τάσεις και προϊόντα ξεχώρισαν για τον σχεδιασμό, τη μοναδικότητα και φυσικά, τη βιωσιμότητα. Καθένα από τα τέσσερα περίπτερα –Vibes, Mood, Elements, Taste– εξυπηρετούσε διαφορετικό σκοπό και αποτέλεσε ξεχωριστό τομέα της έκθεσης. Από τα αρωματικά κεριά μέχρι το art de la table, τα αντικείμενα διακόσμησης και τα concept δώρα.
Oι διαδρομές σε σχήμα δακτυλίου που σχεδιάστηκαν για καθένα από τα τέσσερα περίπτερα καθοδηγούσαν τους επισκέπτες να ανακαλύψουν όλα τα νέα προϊόντα. Καθώς και τις πολυάριθμες εγκαταστάσεις όπως το “Manifatture in Scena”. Πρόκειται για έναν χώρο που συγκέντρωσε την αριστεία στον τομέα της πορσελάνης. Η επιμέλεια δημιουργίας ήταν από τον Ulderico Lepreri, αρχιτέκτονα και ειδικό γνώστη του art de la table. Αυτή την περιοχή τίμησαν μερικές από τις εταιρείες που έχουν σημαδέψει το “στρώσιμο του τραπεζιού” ανά τους αιώνες. Όπως οι: Meissen (1710), Moser (1857), Lalique (1888), Venini (1921), Haviland & C.Parlon (1842), Royal Copenhagen (1775), Cesa (1882), Greggio (1948) και Ricci Argentieri (1927).
NoveBotteghe Convergenze Materiche
Το “NoveBotteghe Convergenze Materiche”, μια άλλη επιχειρηματική ιδέα που σχεδιάστηκε για το Milano Home από την GumDesign, παρουσίασε μοναδικούς Ιταλούς καλλιτέχνες. Εξαιρετικές δημιουργίες, αντικείμενα και δεξιοτεχνία και την εγκατάσταση “L’ Isola di Vetro”. Ένα πλωτό νησί στο οποίο εκτίθενται έργα παραδοσιακής και σύγχρονης τεχνικής, φιλοξένησε δημιουργίες από δεξιοτέχνες φυσητού γυαλιού Murano. Τέλος, ο “Green Circle”, ένας ειδικός χώρος που επιμελήθηκε η βιοκλιματική αρχιτέκτονας Isabella Goldman. Παρουσίασε αντικείμενα που επιλέχθηκαν σύμφωνα με βιώσιμη προσέγγιση. Πρόκειται για την σύγχρονη τάση που σέβεται φύση, παραδόσεις, υλικά, περιοχή, ανθρώπους και συναισθήματα.
Μοναδικές προτάσεις εσωτερικής διακόσμησης από 600 brands
Ανάμεσα στα πολλά νέα προϊόντα, για να αναφέρουμε μόνο μερικά από τις προτάσεις των σχεδόν 600 brands που είχαν δυναμική συμμετοχή, υπήρχαν τα μοναδικά κεραμικά αντικείμενα της Onofrio Acone φτιαγμένα αυστηρά στο χέρι. Αλλά και τα αυθεντικά έπιπλα της Winetage. Μια νεοσύστατη εταιρείας που χρησιμοποιεί ξύλο το οποίο ανακτάται από βαρέλια κρασιού. Η Alessi –δεν θα μπορούσε να λείπει άλλωστε– είχε επιβλητική παρουσία με το νέο της έργο “Il Tornitore Matto” (The Mad Turner). Και άλλες διάσημες εταιρείες ξεχώρισαν με τις προτάσεις τους. Όπως η Kosta Boda, που εντυπωσίασε με πολλά νέα αντικείμενα για να εξατομικεύσει το σπίτι με διακριτική και μετρημένη πολυτέλεια.
Στον κόσμο της οικιακής κλωστοϋφαντουργίας διακρίθηκαν, μεταξύ άλλων, οι εταιρείες Tessitura Randi και Sandriver. Ξεχώρισαν οι δημιουργίες από κασμίρι από τη Μογγολία, καθώς και τα πολύτιμα αντικείμενα ης Stamperia Pascucci. Ένα εργαστήριο υφασμάτων τυπωμένων στο χέρι που χρησιμοποιεί την ίδια τεχνική εκτύπωσης εδώ και επτά γενιές.
Εκπαιδευτικές εκδηλώσεις για τις σχεδιαστικές τάσεις
Επιπλέον, οι πολυάριθμες εκπαιδευτικές εκδηλώσεις που απευθύνονταν σε όλους όσοι εργάζονται στον κλάδο προκάλεσαν ενδιαφέρον που ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των διοργανωτών. Επιτυχημένη κίνηση αποδείχτηκε και η πρόσκληση δώδεκα αρχιτεκτόνων, όλες γυναίκες, για να μιλήσουν για το πώς σχεδιάζουν τους χώρους και να μεταφέρουν τις τάσεις της εσωτερικής διακόσμησης για το 2024 σε οικιακούς χώρους, προσβάσιμους σε όλους.
Το ραντεβού για την επόμενη διοργάνωση της έκθεσης Μilano Home δόθηκε από τις 23 έως τις 26 Ιανουαρίου του 2025 και πάλι στη fieramilano (Rho).
Το κείμενο της Μαρίας Μπουκοβάλα δημοσιεύεται στο περιοδικό Maison & Decoration Άνοιξη 2024.