Η μόδα δεν σταματά να τρέχει μπροστά. Κάθε έξη μήνες ξεκινά μια καινούργια εποχή καθώς οίκοι και fashion brands παρουσιάζουν φρέσκιες δημιουργίες, προετοιμάζοντας τον πλανήτη για τις τάσεις της ερχόμενης σεζόν. Τα σκαμπανευάσματα που καταγράφει το βαρόμετρο της μόδας παρουσιάζει σταθερό ενδιαφέρον. Και οι επιρροές της Ασιατικής αγοράς, εκρητικές! Ψάξαμε, βρήκαμε και παρουσιάζουμε τους οίκους που κέρδισαν το μετρήσιμο στοίχημα της online δημοτικότητας κατά την διάρκεια της παρουσίασης των κολεξιόν του ερχόμενου χειμώνα.

Ένας “μήνας μόδας” πιο αναβεσμένος από ποτέ
Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Μιλάνο, Παρίσι. Αυτά είναι τα τέσσερα μεγάλα κέντρα μόδας που φιλοξενούν shows σχεδιαστών και οίκων παγκόσμιας εμβέλειας. Ο Μήνας Μόδας τρέχει δυο φορές τον χρόνο. Το φθινόπωρο παρουσιάζονται οι καλοκαιρινές συλλογές. Aπό τα μέσα Ιανουαρίου έως και τα τέλη Φεβρουαρίου o μήνας είναι αφιερωμένος στις προτάσεις των fashion brands για τον χειμώνα.
Σκιαγραφώντας τη στιλιστική ατμόσφαιρα της χειμερινή σαιζόν που ξεκινά τον Σεπτέμβριο, ο Μήνας Μόδας fw23 φιλοξένησε 278 shows για womenswear συλλογές. Επί της ουσίας παρουσιάστηκαν 31 περισσότερα shows σε σύγκριση με τον περσινό “χειμωνιάτικο” μήνα μόδας και 13 παραπάνω shows από τον Μήνα Μόδας που αφορούσε τη σαιζόν ss23.
Ο μετρήσιμος αντίκτυπος των fashion brands για τη σαιζόν fw23
To Launchmetrics μετράει τον αντίκτυπο των σχετικών τοποθετήσεων σε όλα τα κανάλια των μέσων (διαδικτυακά, κοινωνικά και έντυπα) συμπεριλαμβανομένων των paid, earned και owned. Αφού συλλέγει αυτά τα δεδομένα, παρέχει στατιστικά που μας εξέπληξαν. Ο Μήνας Μόδας στα τέσσερα κέντρα μόδας συνολικά συγκέντρωσε 731 εκατομμύρια δολάρια σε MIV, ( Media Impact Value). Το κάθε ένα από τα κέντρα μόδας είχε κάτι ξεχωριστό να πει.

New York Fashion Week: Michael Kors στη κορυφή
Με 47% περισσότερη επιρροή από την fw22 διοργάνωση, η Εβδομάδα Μόδας στην Νέα Υόρκη συγκέντρωσε 172.3 εκατομμύρια δολάρια σε MIV. Αυτό οφείλεται σε πολύ καλούς αριθμούς engagement σε πλατφόρμες όπως το Tik Tok. Σε αυτή την εβδομάδα μόδας, η Michael Kors παρέμεινε στην κορυφή με 17.7 εκατομμύρια δολάρια επίδραση στα media. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η περίεργη συλλογή του Thom Browne με 11.4 εκατομμύρια δολάρια. Το τρικ της επιτυχίας οφείλεται σε αναρτήσεις που αφορούσαν την εμφάνιση καυτών celebrities όπως οι Lil Nas X και Queen Latifah που φωτογραφήθηκαν στα front-row seats της πασαρέλας.

London Fashion Week: Η πρεμιέρα του Daniel Lee στον οίκο Burberry
Στα 66.8 εκατομμύρια δολάρια σε αξία επίδρασης των μέσων έφτασε η Εβδομάδα μόδας στο Λονδίνο, 65 % περισσότερο από πέρσι. Είναι ξεκάθαρο ότι η Αγγλία είναι το next big destination στην μόδα και αυτά τα στατιστικά το επιβεβαιώνουν. Με την πρώτη συλλογή του Daniel Lee για την Burberry να έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον και την Moncler να κερδίζει την δεύτερη θέση με τις Genius συνεργασίες της και 6.8% εκατομμύρια σε MIV, το Λονδίνο μπήκε στο παιχνίδι για τα καλά!

Milan Fashion Week: Όλα τα βλέμματα στραμμένα στη Prada
Ο οίκος Prada έκανε φέτος την διαφορά στην εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο βάζοντας τον Gucci … στην άκρη! Για 500.000 δολάρια διαφορά ο Gucci «έχασε» την πρωτιά όσον αφορά την επίδραση στον χώρο των μιντιακών καναλιών. Η Prada βρέθηκε στο επίκεντρο της προσοχής. Τα περισσότερα top posts σχετικά με την κολεξιόν οφείλονται σε Νοτιοκορεάτες celebrities όπως η Jaehyun και η Song Kang.

Paris Fashion Week
Στην πρώτη θέση ο οίκος Christian Dior έσπασε κάθε ρεκόρ κάνοντας την Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, την σημαντικότερη της σαιζόν fw23. Συγκεκριμένα η συλλογή συγκέντρωσε 42 εκατομμύρια δολάρια σε MIV ξεπερνώντας τους ανταγωνιστές για 62%! Στην 2η θέση βρέθηκε ο οίκος Chanel με 25.8 εκατομμύρια δολάρια σε MIV ανεβαίνοντας στην 2η θέση από την 7η που κατείχε πέρσι. Την σκυτάλη πήρε ο οίκος Louis Vuitton με επιδραστικότητα αξίας 25.5 εκατομμύρια δολαρίων.
Trends, οίκοι και στατιστικά
Σύμφωνα με τη μηχανή αναζήτησης μόδας Tagwalk, που συλλέγει δεδομένα online επισκεψιμότητας, παρατηρήθηκε εντυπωσιακή αύξηση δημοτικότητας του ladylike look κατά 65%. Όσον αφορά τις υφές, τα δερμάτινα κομμάτια είχαν αύξηση κατά 28%. Ακολούθησαν σε δημοτικότητα τα μεταλλικά υφάσματα με αύξηση 26%. Όσο για τα fashion brands που αναζητήθηκαν περισσότερο κατά την διάρκεια του Fashion Month μας κάνουν να αναρωτιόμαστε αν τελικά κέντρισαν το ενδιαφέρον του κόσμου για τους σωστούς λόγους.

Off- White
Η fw23 συλλογή του Ibrahim Kamara ανοίγει το δρόμο για εξέλιξη του οίκου Off- White και όλοι έχουν εκπλαγεί με αυτό. Οι ρίζες παραμένουν σταθερά εδραιωμένες στην οραματική προσέγγιση του Virgil Abloh. Φάνηκε και από τον αριθμό αναζητήσεων ότι όσοι λάτρευαν το vision το Virgil λάτρεψαν και την χειμερινή συλλογή του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή της Off-White.

Coperni
Η μόνη λογική εξήγηση για την αύξηση αναζητήσεων για την fw23 συλλογή του οίκου Coperni είναι το buzz που δημιουργήθηκε στα media. Τα ρομπότ που εμφανίστηκαν στην πασαρέλα στο φινάλε του show άφησαν τους λάτρεις της μόδας με το στόμα ανοιχτό. ‘Οσο για τη κολεξιόν αυτή καθ’ εαυτή είχε ελάχιστο ενδιαφέρον.

Diesel
Η Diesel επέλεξε να παρουσιάσει την συλλογή fw23 μπροστά από μια στοίβα χιλιάδων προφυλακτικών. Για δεύτερη συνεχόμενη σαιζόν η Diesel και ο νέος της καλλιτεχνικός διευθυντής Glenn Martens ήταν στο επίκεντρο της προσοχής. Τα παιχνιδιάρικα χειμωνίατικα κομμάτια έβαλαν φωτιά στις online αναζητήσεις και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Gucci
Με την αποχώρηση του Alessandro Michele από την θέση του creative director, ο οίκος Gucci έγινε στόχος σχολιασμού από όλους. Παρόλο που βρέθηκε στο επίκεντρο κατά την διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου, δέχτηκε αρκετή κριτική και λίγη αγάπη καθώς δεν έδωσε αυτό που έπρεπε.

Miu Miu
Τα εντελώς ανακατεμένα μαλλιά, οι γήινοι τόνοι, τα κεντημένα βρακιά και το όραμα της Miuccia Prada βρέθηκαν στο ιστορικό αναζητήσεων πολλών fashion lovers. Για μια ακόμα φορά, η νεανική και ανέμελη αισθητική της Miu Miu κέρδισε τις καρδίες των soft girls σε όλο τον πλανήτη.
Κείμενο, Εύα Συμεωνίδου.