Ο κόσμος της μόδας τρέχει με πιο γρήγορους ρυθμούς από ποτέ. Και επί του παρόντος αντλεί δύναμη κυρίως από καυτές sportswear συνεργασίες. Με την αλλαγή του έτους και μετά τα fashion weeks για τη σεζόν fw22, το ενδιαφέρον του Tύπου και του κοινού διαμορφώνει το νέο τοπίο της μόδας. Το ενδιαφέρον αυτό μεταφράζεται σε αριθμούς τους οποίους επεξεργάστηκε η πλατφόρμα LYST Index, δημιουργώντας τη λίστα με τα πιο hot fashion brands του πρώτου τετραμήνου του 2022.
Η λίστα της LYST
Το LYST Index, μια εταιρία τεχνολογίας μόδας και premium εφαρμογή αγορών, συλλέγει δεδομένα από αναζητήσεις στο διαδίκτυο. Παράλληλα συγκεντρώνει οικονομικούς δείκτες και αριθμούς που αφορούν τις πωλήσεις των προϊόντων. Η πλατφόρμα ενσωματώνει επίσης αναφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και επεξεργάζεται στατιστικά στοιχεία δραστηριότητας και αφοσίωσης παγκοσμίως.
Όσον αφορά το πρώτο τέταρτο του έτους, η λίστα δείχνει σχετικά σημαντικές μετατοπίσεις του ενδιαφέροντος του αγοραστικού αλλά και του μη αγοραστικού κοινού.
1_ BALENCIAGA
Ο οίκος Balenciaga βρίσκεται και πάλι στην πρώτη θέση της λίστας. Η δημοτικότητα οφείλεται κυρίως στο πρόσφατο show Balenciaga που έθιξε ζητήματα όπως την κλιματική αλλαγή και τον πόλεμο στην Ουκρανία αποσπώντας το διεθνές ενδιαφέρον. Επιπλέον, οι συνεργασίες του οίκου με ισχυρά ονόματα όπως την Kim Kardashian και τον Justin Bieber διατήρησαν σε υψηλά επίπεδα την online αναφορά της επωνυμίας.
2_ GUCCI
Ο οίκος Gucci παρέμεινε στην δεύτερη θέση στην κατάταξη της LYST. Και το κατόρθωσε κυρίως χάρη σε ηχηρές συνεργασίες με κορυφαία sportswear brands. Ανάμεσά τους το λανσάρισμα της δεύτερης συνεργασίας Gucci x North Face που λανσαρίστηκε στις αρχές της χρονιάς και η σύμπλευση με την Adidas που έκανε πρεμιέρα στην εβδομάδα μόδας fw22 οδηγώντας σε αύξηση των εσόδων κατά 32%.
3_ LOUIS VUITTON
Η Louis Vuitton ανέβηκε μια θέση συγκριτικά με το προηγούμενο τετράμηνο. Η άνοδος οφείλεται εν μέρη στην παρουσίαση της κύκνειας αντρικής συλλογής του πολυαγαπημένου μας Virgil Abloh. Στα συν της επιτυχημένης στρατηγικής περιλαμβάνεται η τολμηρή ευρηματικότητα των γυναικείων κολεξιόν του Nicolas Ghesquière. Η επένδυση του ομίλου σε δύο ολοκαίνουργια ατελιέ στη Γαλλία ενδυνάμωσαν τη δημόσια εικόνα και απογείωσαν την επιδραστικότητα του οίκου.
4_ PRADA
Όσον αφορά τον οίκο Prada, μπορεί να έπεσε από την 3η στην 4η θέση, αλλά κατόρθωσε να παραμείνει στο Top5. Kι αυτό οφείλεται σε διαφορετικούς παράγοντες. Η τόνωση των sportswear συλλογών Prada έκαναν θραύση στις ασιατικές αγορές. Όσο για την επιλογή της δημοφιλούς ηθοποιού Hunter Schaffer για κεντρικό πρόσωπο της ss22 καμπάνιας ήταν μια ακόμα έξυπνη κίνηση. Η φίρμα, όχι μόνο διατήρησε τις πωλήσεις πλήρους τιμής σε υψηλό επίπεδο αλλά τις αύξησε κατά 41% .
5_ VALENTINO
Είσοδος έκπληξη από τον οίκο Valentino, που επιστρέφει στο Top10 των fashion brands 2022. Η εξ ολοκλήρου φούξια και μαύρη fw22 συλλογή που παρουσιάστηκε στην εβδομάδα μόδας στο Παρίσι αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον για το brand. Αλλά δεν ευθύνεται για την θεαματική άνοδο. Το λανσάρισμα του πρώτου eco-concious sneaker Valentino και η εμφάνιση της Zendaya στην καμπάνια για την Άνοιξη ΄22 εκτόξευσαν τη δημοτικότητα του οίκου από την 11η στην 5η θέση.
6_ DIOR
Ένας ακόμα οίκος που κατάφερε να διατηρήσει ακλόνητη την θέση του για ακόμα ένα τετράμηνο είναι αυτός του Dior. Το πρώτο τέταρτο του 2022, o παριζιάνικος οίκος λάνσαρε μια αναπάντεχη αλλά εξαιρετικά δημοφιλή συνεργασία με την φίρμα υποδημάτων Birkenstock. Παράλληλα μπήκε δυναμικά στην αγορά του sportwear με την συλλογή Dior Vibe. Στις αρχές της χρονιάς ο οίκος Dior συνεργάστηκε με την Technogym σε μια σειρά από κομψούς αθλητικούς εξοπλισμούς. Πριν λίγες εβδομάδες εγκαινίασε το πλήρως ανακαινισμένο κατάστημα Dior στη λεωφόρο Montaigne τονώνοντας ακόμα περισσότερο το δημοφιλές προφίλ του.
7_ MONCLER
Παρόλη την μικρή πτώση από την 5η στην 7η θέση των , η επωνυμία Moncler φαίνεται να έχει πάρει σημαντικές αποφάσεις που εξηγούν την εντυπωσιακή άνοδο εσόδων κατά 2 δις. To λανσάρισμα των πρώτων αρωμάτων Moncler βάζει δυναμικά τη φίρμα στον χώρο προϊόντων ομορφιάς. Παράλληλα η δέσμευση για σταδιακή κατάργηση χρήσης φυσικής γούνας έως το 2024 δίνει εξτρά κύρος στη περιβαλλοντική στρατηγική του brand.
8_ BOTTEGA VENETA
Η εντυπωσιακή ψηφιακή οθόνη Bottega Venetta που “κατέβαλε” το Σινικό Τείχος στις αρχές Ιανουαρίου και η πολυσυζητημένη πρεμιέρα της fw22 συλλογής του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου Matthieu Blazy, ανέβασαν την δημοτικότητα της επωνυμίας Bottega Veneta δύο θέσεις συγκριτικά με το τελευταίο τετράμηνο του 2021.
9_ FENDI
Μπορεί να “υποχώρησε” κατά δύο θέσεις, όμως ο οίκος Fendi παρέμεινε για ένα ακόμα τετράμηνο στην δεκάδα των πλέον επιδραστικών brands. Η εγκαινίασε την πρόσφατη εβδομάδα μόδας του Μιλάνο με μια ss22 συλλογή εμπνευσμένη από Υ2Κ. Ακολουθώντας τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις της μόδας, ο οίκος συνεργάστηκε με τη σειρά αξεσουάρ Ledger για τη δημιουργία μια σειράς από crypto πορτοφόλια πολυτελείας. Παράλληλα εγκαινίασε την εβδομάδα μόδας του Μιλάνο με μια ss22 συλλογή εμπνευσμένη από Υ2Κ.
10_ MIU MIU
Η πλέον δραματική άνοδος του πρώτου τετραμήνου του 2022 σημειώθηκε από τη φίρμα Miu Miu που σκαρφάλωσε δέκα θέσεις μέσα σε μόλις τέσσερις μήνες. Η προβολή που δέχθηκαν τα χαμηλόμεσα mini skirts και η συνεργασία MiuMiu x New Balance εκτόξευσαν τη δημοτικότητα της επωνυμίας στον Τύπο και στα social media.
Συμπληρώνοντας τη χρυσή 20αδα
Τις επόμενες δέκα θέσεις της λίστας των fashion brands 2022 κατοχύρωσαν οι εταιρίες Off-White, Burberry, Loewe, Versace , Diesel, Rick Owens, Adidas, YSL, Nike και Alexander McQueen. Φίρμες που εξελίχθηκαν εντάσσοντας στο δυναμικό τους νέους σχεδιαστές και λανσάροντας ενδιαφέρουσες συλλογές σε συνεργασία με άλλες επωνυμίες. Αυτό είναι άλλωστε και η μόδα. Μια συνεχής και ασταμάτητη εξέλιξη.
Περισσότερα για τη fashion λίστα LYST Index 2022 εδώ.
Κείμενο Εύα Συμεωνίδου, @respeccte.