Το metaverse και η επόμενη μέρα της μόδας

1215
Το metaverse και η επόμενη μέρα της μόδας - Beauté Magazine

Είναι σαφές πως μεταβαίνουμε από έναν “ψηφιακό” κόσμο σε έναν “phygital” κόσμο, με ασαφή όρια μεταξύ χρόνου και τόπου, πραγματικού ή αποδοθέντος. Σε όποια κατεύθυνση κι αν κοιτάξετε, αυτός ο παράλληλος κόσμος του metaverse, της επαυξημένης πραγματικότητας, μεικτής πραγματικότητας, εικονικής πραγματικότητας και τεχνητής νοημοσύνης εκτείνεται σε ένα απεριόριστο σύμπαν. Η ζωντανή εικονική συναυλία του Travis Scott στο πλαίσιο του παιχνιδιού “Fortnite” και η εκλεπτυσμένη καμπάνια της Cardi B για τη Reebok είναι δύο από τα πολλά εξαιρετικά παραδείγματα.

Τα σώματά μας ψηφιοποιούνται, τα χρήματά μας αποκεντρώνονται μέσω νέων εφαρμογών και νέων αξιακών προσδιορισμών, σχηματίζοντας παράλληλα νέες αρχές εξουσίας. Ανακαλύπτουμε συστήματα λειτουργίας, απογυμνώνουμε τις φυσικές προσκολλήσεις και δημιουργούμε το νέο στρώμα πραγματικότητας. Όλα είναι ενέργεια. Ο ψηφιακός κόσμος είναι μια γέφυρα μεταξύ της φυσικής και της πλήρως μη φυσικής πραγματικότητας.

Το metaverse και η επόμενη μέρα της μόδας
Φόρεμα Isabel Marant, Attica

Ψηφιακή μόδα

Επομένως, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για την ψηφιακή μόδα. Πρόκειται να διαμορφώσει τη νέα βιομηχανία του χώρου με τρόπους που ήταν αδύνατον να φανταστεί κανείς πριν. Στο άμεσο μέλλον, δεν θα μιλάμε μόνο για phygital προϊόντα μόδας (δηλαδή για προϊόντα που έχουν πρώτα παραχθεί και στη συνέχεια ψηφιοποιηθεί), αλλά για αμιγώς metaverse ρούχα που φοριούνται αποκλειστικά σε φωτογραφίες ή βίντεο online. Ναι!

Αυτό είναι ήδη πραγματικότητα, χάρη στην καινοτόμο προοπτική του The Fabricant, του πρώτου οίκου μόδας αποκλειστικά για ψηφιακή χρήση. Πριν προχωρήσουμε όμως στο πολλά υποσχόμενο αύριο, ας επιστρέψουμε στο σήμερα. Τώρα που ο κόσμος της μόδας αντιλαμβάνεται τις αλλαγές που βρίσκονται στην επόμενη στροφή. Σήμερα λοιπόν η μόδα είναι ήδη phygital κυριολεκτικά και μεταφορικά, καθώς στοιχεία της metaverse πραγματικότητας μεταφέρονται στα φυσικά προϊόντα, μέσω των επιλεγμένων γραμμών, υλικών και χρωμάτων.

Ένας ρετρό φουτουρισμός

Υπάρχει μια έκρηξη δημιουργικότητας, με τους σχεδιαστές να συνθέτουν ονειρικά τοπία. Το είδαμε στις συλλογές των Marc Jacobs, Balmain, Rick Owens και πολλών άλλων. Τα στιλιστικά χαρακτηριστικά του metaverse trend; Ντεγκραντέ, διαφανή και γυαλιστερά υφάσματα, με έντονα τα εφέ που προκαλούν οι shiny ίνες, κυρίως στις αποχρώσεις του ασημιού και του τιτάνιου.

Το metaverse και η επόμενη μέρα της μόδας
Γυαλιά μάσκα, Dior Eyewear

Ο χαρακτηριστικός ρετρό φουτουρισμός σε μοτίβα, με art deco και prints εμπνευσμένα από τη δεκαετία του ’60. Extravagant shoulders και γλυπτές σιλουέτες polished στην τελειότητα. Τα βασικά χρώματα είναι εμπνευσμένα από τα ρετρό χρώματα της οθόνης, που συνδυάζονται με ημι-διαφάνειες. Όλα σε ψυχρές αποχρώσεις, όπως η λεβάντα, το icy blue, το γκρι του νεφρίτη, το πράσινο της θάλασσας και το βιολετί, που αντιπαρατίθενται με το λευκό και το μαύρο.


Κεντρική φωτογραφία Balmain.

To κείμενο “From Digital to Phygital” της Κατερίνας Μανωλαράκη δημοσιεύεται στο BEAUTÉ Δεκεμβρίου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ