Έχοντας μπει στο ραντάρ της διεθνούς μόδας με την πρώτη του συλλογή, το νέο designer brand Xenofon.ology εκπροσωπεί την πιο φρέσκια εκδοχή της ελληνικής μόδας. Μόλις τέσσερεις μήνες μετά το online ντεμπούτο του, το κομψά ευρηματικό και απόλυτα φορέσιμο μανιφέστο του brand έκανε πρεμιέρα στην Εβδομάδα μόδας του Μιλάνου κερδίζοντας κολακευτικά σχόλια από δεκάδες διεθνή περιοδικά. “Η μόδα, για εμένα, είναι μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης που συνδέεται άμεσα με το σώμα και τον τρόπο που το αντιλαμβανόμαστε” λέει o δημιουργός του brand Xenofon.ology, Ξενοφών Δρίτσουλας, μιλώντας στο Beauté για τη δουλειά του.
Η αναπάντεχη πρόσκληση από το Μιλάνο
“Τον Ιανουάριο, δέχθηκα πρόσκληση από το Emerging Talents Milan για να παρουσιάσω τη συλλογή μου το Φεβρουάριο στην επίδειξή κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μόδας του Μιλάνου. Η τιμή ήταν μεγάλη καθώς είχα την ευκαιρία να παρουσιάσω την πρώτη μου συλλογή ως εταιρία (έκτη προσωπική συλλογή) σε μία διεθνή πλατφόρμα.
Ο χρόνος προετοιμασίας ήταν ελάχιστος, αλλά τα κατάφερα με την υποστήριξη φίλων και συνεργατών. Θα ήθελα να αναφέρω τον στιλίστα Νότη Σακουλά, που με βοήθησε αφάνταστα να ολοκληρώσω την εικόνα που ήθελα στην επίδειξη μόδας. Επιπλέον, η Ηρώ Παπακώστα ήταν μαζί μου στο ταξίδι. Έγινε το δεξί μου χέρι. Με τη βοήθεια της κατάφερα να έχω μια άρτια παρουσία στην επίδειξη που έγινε στο Palazzo Visconti di Modrone στο κέντρο του Μιλάνου.”
Θηλυκότητα, δυναμισμός, ανεξαρτησία
“Το σόου άνοιξε με τη συλλογή μου. Τα μοντέλα διέσχιζαν τρία δωμάτια διαδοχικά ανάμεσα στον κόσμο. Ήταν αρκετά επιβλητικό. Θυμάμαι ακόμη το χειροκρότημα. Η χαρά πολλαπλασιάστηκε από την αποδοχή της συλλογής μου από τον κόσμο. Συγκινήθηκα ιδιαίτερα όταν μετά την επίδειξη μου μιλούσαν για τα συναισθήματα που τους δημιούργησε η συλλογή μου. Όταν περιέγραφαν τις γυναίκες που περπάτησαν μπροστά τους με τα ρούχα που είχα σχεδιάσει: θηλυκότητα, δυναμισμός, και ανεξαρτησία. Αυτή η περιγραφή συνάδει πλήρως με την εικόνα που έχω στο μυαλό μου. Θέλω να ενδυναμώνω και να βοηθώ τις γυναίκες να εκφράζονται μέσα από τα ρούχα μου. Τα κατάφερα. Ένιωσα τόσο περήφανος.
Τις επόμενες τρεις μέρες, υπήρξαν παρουσιάσεις και μπορέσαμε να έρθουμε πιο κοντά με τον κόσμο που μας επισκέφθηκε. Είναι μοναδική η επαφή με τον κόσμο. Είχα την ευκαιρία να μιλήσω για τη συλλογή μου και να μεταφέρω τα συναισθήματα μου. Λατρεύω τις αντιδράσεις τους όταν μάθαιναν για όλα τα μηνύματα που ήθελα να μοιραστώ. Μπόρεσαν να δουν στα επόμενα επίπεδα και να καταλάβουν τη συλλογή μου ακόμη καλύτερα. Μία από τις αγαπημένες μου στιγμές ήταν όταν είχα την ευκαιρία να μιλήσω με τελειόφοιτους σχεδιαστές μόδας που μας επισκέφθηκαν. Μπόρεσα να μοιραστώ τον τρόπο που σχεδιάζω και τις γνώσεις που έχω αποκτήσει.”
Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων
“Η έμπνευση για τη συλλογή με τίτλο: Yet Untitled προέρχεται από την αγαπημένη μου ιστορία: Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων. Για το σχεδιασμό των ρούχων η έμπνευση προέρχεται από τη Βικτωριανή εποχή και πιο συγκεκριμένα τα διαφορετικά είδη κορσέ που συναντώνται από το 1850 ως και τις αρχές του 20ου αιώνα. Ο κορσές δίνει ένα δυνατό κορμό που προσφέρει ασφάλεια.
Στη συνέχεια εξερεύνησα υβρίδια κλασσικών κομματιών, όπως η καμπαρντίνα και το κουστούμι μέσα από το φακό του κορσέ. Οι ογκώδεις φούστες και μανίκια της εποχής με παρέσυραν σε σύγχρονες δημιουργίες. Οι αυστηρές σιλουέτες άρχισαν να αποδομούνται στη συνέχεια και να υπάρχουν ντραπέ μέρη κυκλικών πατρόν κι εκρήξεις υφασμάτων από πιέτες. Τα χρώματα της συλλογής είναι οι αποχρώσεις του μπλε από τις εικονογραφήσεις της Αλίκης. Το υφάλμυρο πράσινο, η έκρηξη του κόκκινου και ροζ.”
Φωτογραφίες @emerging.talents.milan.
Το άρθρο της Λένας Παπαχριστοφίλου “Creavite Minds” δημοσιεύεται στο BEAUTΕ Απριλίου.