Το μέλλον όλων μας ανήκει στη βιωσιμότητα. Η συνειδησιακή αφύπνιση του μέσου καταναλωτή τον κάνει να παίρνει τη κατάσταση στα χέρια του, να αλλάζει καταναλωτικές συνήθειες. Πλέον δίνει προτεραιότητα σε μη επιβλαβή στο περιβάλλον προϊόντα και σε ξαναφορεμένα κομμάτια. Η απερίσκεπτη υπερκατανάλωση οικονομικών fast fashion προϊόντων ένδυσης, δεν είναι το ζητούμενο στη νέα εποχή. Ο συνδυασμός της αύξησης ενδιαφέροντος για ξαναφορεμένα ρούχα και των δικτυακών αναζητήσεων βιώσιμων προϊόντων που σημείωσαν αύξηση 600% σε βάθος τετραετίας, οδηγούν τις εξελίξεις στον χώρο της διαδικτυακής αγοράς.
Ο ταπεινός όρος second hand αλλάζει όνομα και εμφανίζεται ως pre-owned για να δώσει αυξημένο κύρος στις εκατοντάδες εταιρείες που δραστηριοποιούνται κυρίως μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών. Διασημότερη όλων, η Sellpy απλοποιεί τη διαδικασία των pre-owned πωλήσεων, συλλέγοντας «άχρηστα» ενδύματα από ιδιώτες. Αφού πρώτα επιλέξει τα καλύτερα, τα επαναπροωθεί στην αγορά μέσα από την ηλεκτρονική της πλατφόρμα και στη συνέχεια καταθέτει το 40% από την πώληση κάθε κομματιού, στον τραπεζιτικό λογαριασμό του αρχικού κατόχου. Η αλυσίδα καταστημάτων H&M διέκρινε νωρίς τις επιχειρηματικές δυνατότητες της pre-owned fashion εφαρμογής Sellpy επενδύοντας πριν τέσσερα χρόνια κάτι περισσότερα από 16 εκατομμύρια ευρώ και η πρόσφατη ανακοίνωση επιπλέον χρηματοδότησης 6 εκατομμυρίων ευρώ σε εύρος διετίας ενισχύει το πλούσιο χαρτοφυλάκιο Η&Μ με το 75% των μετοχών της Sellpy.
Σύμφωνα με τις στατιστικές, ο χώρος του pre-owned πρόκειται να υπερκαλύψει κατά 1.5 μονάδες τις πωλήσεις της fast fashion αγοράς μέσα στα επόμενα είκοσι χρόνια.

Το ενδιαφέρον για τις pre-owned αγορές, πυροδοτεί τη νέα συνεργασία της ηλεκτρονική μπουτίκ ειδών πολυτελείας Farfetch με την δημοφιλή pre-owned fashion εφαρμογή Thrift+ και είναι στο επίκεντρο της σύμπλευσης του οίκου Burberry με την ηλεκτρονική πλατφόρμα μεταχειρισμένων ρούχων πολυτελείας The RealReal προσφέροντας ειδικά προνόμια σε όσους αποφασίσουν να πουλήσουν τα Burberry κομμάτια τους μέσα από την συγκεκριμένη εφαρμογή. Με δυο λόγια οι επιχειρήσεις που στηρίζουν την βιωσιμότητα μέσα από την κυκλική μεταπώληση χρησιμοποιημένων ενδυμάτων και αξεσουάρ, ανοίγει νέους ορίζοντες και καθορίζει το καταναλωτικό μας μέλλον.
Απόσπασμα από το άρθρο “Θετικό Αποτύπωμα” που δημοσιεύεται στο BEAUTE Νοεμβρίου.