Τη λίστα με τα δέκα top makeup brands που “έσπασαν” ταμεία το 2024 και αγαπήθηκαν απο το κοινό, παρουσίασε για άλλη μια φορά η γνωστή εταιρεία στατιστικών, Launchmetrics. Σύμφωνα με τον MIV (Media Impact Value), την αποκλειστική μέτρηση που χρησιμοποιεί η Launchmetrics και καταγράφει τον αντίκτυπο των διαφημιστικών μέσων μιας επωνυμίας σε όλα τα κανάλια προώθησης, το brand Charlotte Tilbury, κατέκτησε την πρώτη θέση με 412 εκατομμύρια δολάρια και η L’Oréal Paris τη δεύτερη θέση με 378 εκατομμύρια δολάρια. Στην επιτυχία αυτή που διαμόρφωσε τον φετινό χάρτη της ομορφιάς συνέβαλλε και η παγκόσμια επιρροή γνωστών influencers μέσα από το περιεχόμενο που αναρτούν στα social media.
Κορυφαίοι παράγοντες επιρροής στα social media
Το 93% του περιεχομένου στα social media που βοήθησε στην εντυπωσιακή άνοδο του beauty brand Charlotte Tilbury, ήταν οργανικό και δεν προήλθε από διαφημίσεις. Οι τρεις πρώτες χώρες όπου σημείωσε επιτυχία η μάρκα ομορφιάς είναι οι ΗΠΑ με 201 εκατομμύρια δολάρια, το Ηνωμένο Βασίλειο με 117 εκατομμύρια δολάρια και η Γαλλία με 28 εκατομμύρια δολάρια.
Η influencer Mikayla Nogueira, ήταν ένας ακόμη παράγοντας που οδήγησε στην εκτόξευση των κερδών της μάρκας και όπως όπως αποδείχθηκε και για άλλα οκτώ makeup brands στην κορυφή των πιο περιζήτητων για το πρώτο εξάμηνο του 2024. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η Janelle Zharmenova με 5,4 εκατομμύρια $ MIV και η Allie Ross με 4,4 εκατομμύρια $ MIV. Τα βίντεο GRWM (get ready with me) που λατρεύουν οι χρήστες του TikTok αποτελούν το 33% στο σύνολο των στατιστικών της μάρκας, με τα makeup tutorials και τα reviews προϊόντων να έρχονται στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.
Ταυτόχρονα, η επιτυχία του οίκου Dior Beauty απογειώθηκε μόλις ανακοίνωσε ότι η Rihanna θα είναι η νέα ambassador του εμβληματικού αρώματος J’Adore, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση με βάση στο συνολικό ποσοστό επιρροής από τα media και την τέταρτη θέση στη λίστα προτίμησης των influencers. Oι τρεις κορυφαίες αγορές όπου σημείωσε επιτυχία ο οίκος Dior Βeauty είναι οι ΗΠΑ με 142 εκατομμύρια, η Κίνα με 116 εκατομμύρια δολάρια και η Γαλλία με 102 εκατομμύρια δολάρια.
Εντυπωσιακή αύξηση κερδών
Ακόμη πιο εντυπωσιακό ήταν το γεγονός ότι και η Maybelline New York -η μόνη μάρκα ευρείας διανομής στη λίστα- βρέθηκε στην πρώτη 10άδα. Μάλιστα, συγκέντρωσε 494,9 εκατομμύρια δολάρια στο συνολικό MIV κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, σημειώνοντας αύξηση 19% σε σύγκριση με το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Το 61% οποίου προήλθε από το περιεχόμενο που αναρτούσαν οι influencers στα social media.
Επιπλέον, οι μάρκες που είδαν αύξηση κερδών σύμφωνα με τη Launchmetrics είναι οι Fenty Beauty και Huda Beauty, οι οποίες ανέβηκαν τρεις θέσεις παραπάνω στην κατάταξη σε σύγκριση με το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Και οι δύο εγκαινίασαν επίσης σημαντικά λανσαρίσματα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, με τη Rihanna να ανακοινώνει το λανσάρισμα της Fenty Hair στην ομορφιά της και τη Huda Kattan που έκανε rebranding. Δες παρακάτω ποια makeup brands “σκαρφάλωσαν” στην κορυφή το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Το top 10 των makeup brands για το πρώτο εξάμηνο του 2024
1. Charlotte Tilbury
Influencer MIV: 412 εκ. $
Σύνολο MIV: 586 εκ. $
2. L’Oréal Paris
Influencer MIV: 378 εκ. $
Σύνολο MIV: 659,7 εκ. $
3. MAC Cosmetics
Influencer MIV: 364 εκ. $
Σύνολο MIV: 569,9 εκ. $
4. Dior Beauty
Influencer MIV: 355 εκ. $
Σύνολο MIV: 769,7 εκ. $
5. Huda Beauty
Influencer MIV: 331 εκ. $
Σύνολο MIV: 389,9 εκ. $
6. Lancôme
Influencer MIV: 309 εκ. $
Σύνολο MIV: 480,8 εκ. $
7. Fenty Beauty
Influencer MIV: 307 εκ. $
Σύνολο MIV: 443,2 εκ. $
8. Maybelline Νew York
Influencer MIV: 304 εκ. $
Σύνολο MIV: 494,9 εκ. $
9. Nars Cosmetics
Influencer MIV: 273 εκ. $
Σύνολο MIV: 367,9 εκ. $
10. YSL Beauty
Influencer MIV: 266 εκ. $
Σύνολο MIV: 437,3 εκ. $
Kεντρική φωτογραφία, Thamyres Müller / Pexels.
Κείμενο, Αναστασία Βαποράκη