Πάμε σινεμά; “The Light Between Oceans”

Σας είχαμε μιλήσει ήδη πριν λίγο καιρό για την πολυαναμενόμενη κινηματογραφική μεταφορά του ομότιτλου βιβλίου της M. L. Stedman. Σχεδόν τρέξαμε να τη δούμε στη μεγάλη οθόνη και ήρθε η ώρα να σας μεταφέρουμε τις απόψεις μας!

Ο Tom Sherbourne (Michael Fassbender), βετεράνος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, αναλαμβάνει καθήκοντα φαροφύλακα στο απομονωμένο νησί Janus στη Δυτική Αυστραλία. Λίγο πριν εγκατασταθεί στο πόστο του, θα γνωρίσει και θα ερωτευτεί την Isabel (Alicia Vikander). Μετά το γάμο, εγκαθίσταται κι η Isabel στο Janus όπου οι δυο τους θα προσπαθήσουν (δυστυχώς ανεπιτυχώς) να μεγαλώσουν την οικογένειά τους. Τη ζωή τους θα αλλάξει η άφιξη μίας βάρκας όπου μέσα της βρίσκεται ένας νεκρός άντρας κι ένα μωρό. Η Isabel, βλέποντας τη μικρούλα σα θείο δώρο, ζητά από τον Tom να μην αναφέρει το γεγονός και να παρουσιάσουν το παιδί σαν δικό τους. Αν και διστακτικός, ο Tom θα δεχθεί. Η μοίρα, όμως, έχει άλλα σχέδια, στο προσκήνιο θα βρεθεί η Hannah (Rachel Weisz), μία γυναίκα που έχασε το παιδί και τον άντρα της με μία βάρκα στη θάλασσα λίγο πριν το ζευγάρι βρει τη μικρή Lucy. Ο Tom τότε θα έρθει αντιμέτωπος με το δίλημμα του αν πρέπει να κάνει (έστω κι αργά) το καθήκον του και να αποκαλύψει την αλήθεια, με κόστος όμως τη διάλυση της ζωής του με την Isabel και τη Lucy.

Το σενάριο αλλά και τη σκηνοθεσία της ταινίας “Το Φως Ανάμεσα Στους Ωκεανούς” αναλαμβάνει ο Derek Cianfrance των ταινιών “Blue Valentine” (2010) και “The Place Beyond The Pines” (2012).
Έχοντας διαβάσει πρώτα το μισό περίπου βιβλίο (προτού με προδώσει η τεχνολογία!) κατάφερα να παρατηρήσω ορισμένες αλλαγές που έγιναν (λογικά) για χάρη εξοικονόμησης κινηματογραφικού χρόνου.
Αυτές οι αλλαγές, όμως, δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση τη δυναμική οπτική που παρουσιάζει ο Cianfrance στη σχέση κυρίως ανάμεσα στον Tom και την Isabel, αλλά και στις πληγές που δημιουργούνται σε αυτήν. Σε ένα τοπίο που αποδίδεται άριστα από φωτογραφικής άποψης χάρη στον Adam Arpakaw (“Macbeth”, 2015), ο σκηνοθέτης αποδίδει τη (βαριά ομολογουμένως) ατμόσφαιρα που τυλίγει το νεαρό ζευγάρι, ιδίως μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες να κάνουν παιδιά. Κι όπως η Stedman μετατρέπει τον αναγνώστη της σε χορευτή ενός συναισθηματικού γαϊτανακιού σε κάθε σελίδα, έτσι κι ο Cianfrance κάνει ακριβώς το ίδιο στο θεατή του. Η αγάπη του Tom για την Isabel, η αγάπη του ζευγαριού για τη Lucy, η απελπισία τους για να μη μαθευτεί το μυστικό τους… όλα αυτά μεταφέρονται τόσο άμεσα στο θεατή που είναι αδύνατο να μη συγκινηθεί, να μη νιώσει κατανόηση (όσο λάθος κι αν ήταν οι αποφάσεις του ζευγαριού) ή ακόμη και μία δικαίωση, καθώς το σφάλμα τους είχε (όσο παράξενο κι αν αυτό ακούγεται) κίνητρα (εν μέρει) άδολα. Προσθέστε σε αυτά και την ατμοσφαιρική μουσική του Alexandre Desplat (“The Grand Budapest Hotel”, 2014) και στα μάτια μας φτάνει μία συγκινητική ιστορία που, μεταξύ άλλων, μας μαθαίνει πως η μητρική αγάπη δεν έρχεται μόνο από τη βιολογική μάνα. Τέλος, οι υποψήφιοι για Oscar Michael Fassbender και Alicia Vikander βγάζουν στην οθόνη μία δυνατή μεταξύ τους χημεία, αποδίδοντας με μαεστρία τις τραγικές περσόνες των  χαρακτήρων τους, ενώ και η Rachel Weisz συγκλονίζει στο ρόλο της Hannah.

Σας εγγυώμαι πως θα απολαύσετε την ταινία όσο κι εγώ! Α, και… κυρίες μου…; Έχετε στην τσάντα σας ένα πακετάκι χαρτομάντηλα, υπάρχουν στιγμές που θα σας χρειαστούν!

Πρωταγωνιστούν: Michael Fassbender, Alicia Vikander, Rachel Weisz, Jack Thompson, Thomas Unger, Florence Clery, Bryan Brown κ.α.

Κείμενο: Αντιγόνη Αδαμοπούλου

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ