H βιομηχανία του luxury wellness ανθεί. Η ευεξία έχει εξελιχθεί από επιλογή τρόπου ζωής σε σύμβολο θέσης και έκφρασης προσωπικών αξιών, που εκτείνεται σε ένα ευρύ φάσμα της καθημερινότητάς μας. Τα πολυτελή ταξίδια ομορφιάς και η γυμναστική προδιαγραφών υψηλής ποιότητας είναι πλέον το ζητούμενο. Έτσι, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε πως η πολυτελής μόδα και τα αθλητικά προϊόντα δεν αποτελούν πια δύο ξεχωριστούς κόσμους. Η άνοδος του athleisure επιβεβαιώνει χαρακτηριστικά τον παραπάνω ισχυρισμό. Η επιρροή του αθλητισμού στη μόδα πολυτελείας είναι αναμφισβήτητη και έχει αλλάξει ουσιαστικά τον τρόπο που ντυνόμαστε.
Στροφή σε athletic συλλογές
Η αγορά του activewear αναπτύσσεται στις μέρες μας περισσότερο γρήγορα από κάθε άλλο κομμάτι της βιομηχανίας μόδας. Μάλιστα, το 2024 αναμένεται να φτάσει σε ετήσιο τζίρο τα 547 δις δολάρια, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διενεργήθηκε από το Allied Market, αντιπροσωπεύοντας μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 6,5%, μεταξύ των ετών 2018 και 2024, έναντι μόλις 4% που προβλέπεται να επιτύχει η βιομηχανία της μόδας στο σύνολό της. Κι έτσι, καθώς τα όρια μεταξύ athleisure και καθημερινού ντυσίματος γίνονται όλο και πιο δυσδιάκριτα, τα luxury fashion brands αναμένεται να αναπτύξουν ακόμη περισσότερο της athletic συλλογές τους, αλλά και τις σχετικές στρατηγικές marketing που θα υιοθετήσουν, προκειμένου να ανταποκριθούν στη σύγχρονη ζήτηση της αγοράς.
Οι streetwear athleisure τάσεις έχουν επηρεάσει βαθιά τη βιομηχανία της πολυτελούς μόδας, η οποία φυσικά κατευθύνεται από την επιθυμία της εύπορης πελατείας της για προϊόντα ένδυσης που θα εξισορροπούν την άνεση με το στιλ. Τα luxury brands λανσάρουν συνεχώς περισσότερες σπορ σειρές, από αθλητικά παπούτσια μέχρι εξειδικευμένα προϊόντα γυμναστικής, που φέρουν τις διάσημες υπογραφές τους. Ανάμεσά τους οίκοι όπως οι Dior, Louis Vuitton, Chanel και άλλοι ενσωματώνουν στις collections τους αθλητικά προϊόντα ή προχωρούν σε σχετικές συνεργασίες με αθλητικές εταιρείες, όπως η Technogym.
Athleisure style, αθλητισμός και well-being
Η τάση των sneakers και η ραγδαία ανάπτυξη της κατηγορίας αυτής στις συλλογές των luxury οίκων αποτελεί σαφώς την πλέον τρανταχτή απόδειξη της μεταστροφής της πολυτελούς μόδας. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η ασταμάτητη άνοδος των luxury sneakers σηκώνει από μόνη της τη βιωσιμότητα της βιομηχανίας υποδημάτων. Πολλοί ήταν οι παράγοντες που συνέβαλαν στην ολοκληρωτική επικράτηση του luxury athleisure και βοήθησαν να έρθει η τάση στην πρώτη γραμμή της μόδας και της τεχνολογίας.
Όμως, το νέο lifestyle διάσημων προσωπικοτήτων, που τόσο ευρέως και έντονα προβάλλεται μέσω των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης, όσο και τα ίδια τα social media, όπου έστω και ένα στιγμιότυπο wellness αξίζει όσο τίποτα περισσότερο, είναι που έπαιξαν τον καθοριστικότερο ρόλο. Στο μέλλον τίποτα δεν φαίνεται να αλλάζει. Όλα όσα αποτελούν την πραγματικότητα του σήμερα επιβεβαιώνουν πως και αύριο το athleisure, ο αθλητισμός και το well-being θα εξακολουθήσουν να είναι το ζητούμενο. Η νέα κομψότητα θα φοράει τα αθλητικά της για πολύ καιρό!
To κείμενο με τίτλο “Athleisure” της Κατερίνας Μανωλαράκη δημοσιεύεται στο BEAUTÉ Ιουνίου – Ιουλίου 2023.