Από το 2017 οι ειδικοί της μόδας προέβλεπαν πως το Gen-Z Yellow (“μια ηλιόλουστη απόχρωση”) θα γινόταν το καθοριστικό χρώμα της νέας γενιάς. Άλλωστε, με κάποιον τρόπο, έρχεται σε συνάφεια με την αυξημένη περιβαλλοντική συνείδηση της γενιάς αυτής. Ας μην ξεχνάμε πως μιλάμε για τη γενιά των σημερινών 25άρηδων.
Είδαν τις ζωές τους να αλλάζουν απότομα, βιώσαν την ανασφάλεια της πανδημίας και καλούνται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός κόσμου με ασταθές περιβάλλον και δυσμενείς πολιτικο-οικονομικές συνθήκες. Γι’ αυτό ίσως και το χρώμα που κλήθηκε να τη χαρακτηρίσει έρχεται σαν απάντηση στα παραπάνω, καθώς η έντονη απόχρωσή του αποτελεί ένα δείγμα αισιοδοξίας, αφού εκφράζει την ανάγκη στροφής σε ένα καλύτερο αύριο.
Το χρώμα της αισιοδοξίας
Το Gen-Z Yellow ξεκίνησε ως χαρακτηριστικό στοιχείο της γκαρνταρόμπας. Γρήγορα όμως βρήκε τη θέση του στον χώρο της ομορφιάς και της προσωπικής περιποίησης, ενώ οι πολυδιάστατες εφαρμογές του και σε άλλα προϊόντα, που στοχεύον στους εν λόγω καταναλωτές, δεν άργησε να εμφανιστεί.
Καθώς μιλάμε για τη γενιά που έμαθε να επικοινωνεί με τα κίτρινα emoji, ενώ άφησε στην άκρη το Facebook για να στραφεί στο Snapchat, με το χαρακτηριστικό κίτρινο λογότυπο, ήταν επόμενο οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ να δουν στην έντονη απόχρωση μια δυνατή branding ευκαιρία.
Για τα σήματα που ενσωματώνουν το Gen-Z Yellow στη στρατηγική του branding τους τα οφέλη είναι προφανή. Πρόκειται για ένα χρώμα που σίγουρα θα τραβήξει την προσοχή του καταναλωτή στο ράφι και είναι παράλληλα συνώνυμο με τη χαρά και τη θετική διάθεση.
No Match – Pink
Το παλαιότερο case study του διάσημου πλέον millennial pink μας δίδαξε πως τα χρωματικά trends έχουν ένα όριο: Όταν το διάσημο ροζ έφτασε στο ζενίθ του και κατάφερε να κατακτήσει μαζικά τις αγορές, ένα δυνατό rebound ακολούθησε αιφνιδίως, ρίχνοντάς το απότομα από την κυρίαρχη θέση του και καθιστώντας το ανίκανο να ασκήσει πλέον επιρροή στις τάσεις της μόδας και της αγοράς.
Με δίδαγμα το παραπάνω, η νέα γενιά τώρα γνωρίζει πώς θα καταφέρει να προσδώσει μεγαλύτερη διάρκεια στο χρώμα που τη χαρακτηρίζει. Το Gen-Z Yellow δείχνει να ενσωματώνεται στη μόδα και στις στρατηγικές μάρκετινγκ με προσεκτικότερα βήματα. Οι εφαρμογές του δεν είναι πομπώδεις, ενώ το εύρος τους συγκρατείται σε επίπεδα τέτοια που θα του επιτρέψουν να είναι περισσότερο επιδραστικό και για μεγαλύτερο διάστημα.
Σε κάθε περίπτωση, αν το Gen-Z Yellow δεν φτάσει ποτέ στα επίπεδα κορεσμού του millennial pink, θα είναι ένα καλό νέο για τις μάρκες που έχουν “στοιχηματίσει” επάνω του. Αν καταφέρει να παραμείνει μια χρωματική επιλογή για λίγους, τότε τα brands που θα το αξιοποιήσουν θα έχουν κάνει μια color cool επιλογή.
Kεντρική φωτογραφία Jacuemus / New Balance.
Το κείμενο “Gen-Z Yellow” της Κατερίνας Μανωλαράκη δημοσιεύεται στο BEAUTÉ Απριλίου.