Νέα οπτική, νέες προτεραιότητες

989
ZARA fw20

Ο τρόπος που βλέπουμε τα πράγματα, ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τη ζωή μας και τη μόδα αλλάζει. Εν μέσω πανδημίας, η προσωπική μας αισθητική και οι καταναλωτικές μας συνήθειες εξελίσσονται με μια εντυπωσιακή ταχύτητα που συχνά δημιουργεί έκπληξη και σε εμάς τις ίδιες.

Slow fashion και ρεαλισμός

Οι καταναλωτικές συνήθειες της «νέας κανονικότητας» δρομολογούν μια σειρά από «διορθωτικές» κινήσεις. Η αγορά ξέρει καλά ότι πλέον είμαστε διατεθειμένοι να ξοδέψουμε περισσότερα χρήματα προκειμένου να αποκτήσουμε λιγότερα προϊόντα ανεβασμένης ποιότητας. Ναι, το design συνεχίζει να είναι σημαντικό. Όμως πλέον δεν είναι αρκετό. Στη νέα εποχή, το design οφείλει να συνοδεύεται από υψηλή ποιότητα. Να είναι χρηστικό και να αντέχει στον χρόνο. Οι οίκοι μόδας πήραν το μήνυμα και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Οι πασαρέλες της επόμενης άνοιξης έκαναν την έκπληξη μια και ήταν γεμάτες με καλοραμμένα, χρήσιμα κομμάτια. Ναι, τα shows έγιναν λιγότερο  «εντυπωσιακά». Όμως αυτό δεν ενδιαφέρει κανέναν πέρα από τους fashion editors. Για τον τελικό καταναλωτή αυτό που έχει σημασία είναι ότι οι συλλογές της επόμενης σαιζόν είναι γεμάτες λειτουργικά ρούχα που σχεδιάστηκαν για φορεθούν από γυναίκες κάθε σωματότυπου, κάθε εθνικότητας και κάθε ηλικίας.

Νέα οπτική, νέες προτεραιότητες
OYSHO fw20

Διαχρονικές προτεραιότητες

Σε ένα κόσμο που διψά για σταθερότητα, το εφήμερο δίνει τη θέση του στο διαχρονικό. Λαβωμένα από ηθικά σκάνδαλα που αφορούν τις απάνθρωπες συνθήκες κατασκευής των εμπορευμάτων τους, τα πολυεθνικά fast fashion brands αντιλαμβάνονται την επιτακτική ανάγκη αλλαγής στρατηγικής. Μια ματιά στα sites τους αρκεί για να διαπιστώσει κανείς την αλλαγή πλεύσης. Λιγότερες συλλογές, πράσινες στρατηγικές, πιο ποιοτικά προϊόντα και  διαχρονικά designs με πολλαπλούς αποδέκτες. Το slow fashion είναι το ζητούμενο στη νέα εποχή. Απελευθερωμένοι από τους εξοντωτικούς ρυθμούς των πολλαπλών κολεξιόν και της διαρκούς εναλλαγής των τάσεων οι δημιουργοί μόδας παίρνουν για πρώτη φορά την κατάσταση στα χέρια τους επιβάλλοντας νέους κανόνες στην αγορά.

Κορυφαίοι οίκοι όπως ο Gucci και ανερχόμενοι σταρ όπως ο Peter Do τραβούν το δικό τους slow fashion μονοπάτι. Απέχουν από τις διοργανώσεις των fashion weeks. Σταματούν τη παραγωγή ενδιάμεσων συλλογών και ξεκαθαρίζουν ότι στο εξής θα παρουσιάζουν μόνον δύο κολεξιόν κάθε χρόνο. Λιγότερες συλλογές, εστιασμένη δημιουργικότητα, μειωμένη επιβάρυνση του οικοσυστήματος, περισσότερη ελευθερία.

Νέα οπτική, νέες προτεραιότητες
OYSHO YOGA fw20

Νέοι καταναλωτικοί ορίζοντες

Η έκρηξη του online shopping είναι όντως εντυπωσιακή. Όμως η καταναλωτική τάση που κάνει τη διαφορά, είναι η αναδυόμενη δύναμη της προ-παραγγελίας. Πρόκειται για ένα slow fashion εργαλείο με τα πολλαπλά οφέλη που μειώνει το τεράστιο απόθεμα απούλητων προϊόντων που δεν καταλήγει ποτέ στην αγορά, επιβαρύνοντας διπλά το περιβάλλον. Το σύστημα των προ-παραγγελιών δίνει στους καταναλωτές την ευκαιρία να εξασφαλίσουν πρόσβαση στα αγαπημένα τους κομμάτια στηρίζοντας τη βιωσιμότητα των αγαπημένων τους brand. Λαμβάνοντας  έγκαιρα υπ’ όψη τις αντιδράσεις της αγοράς, όλο και περισσότερα brands, έχουν τη δυνατότητα να οργανώσουν καλύτερα τις συλλογές τους, να μειώσουν την υπέρμετρη παραγωγή εμπορευμάτων που μένουν απούλητα και μειώνοντας τη παραγωγή να προστατεύσουν έμπρακτα το περιβάλλον.

Νέα οπτική, νέες προτεραιότητες
ZARA fw20

Τσαλακωμένη από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, η αγορά αφουγκράζεται με απίστευτη ταχύτητα τις εξελίξεις. Και κινείται άμεσα δίνοντας έμφαση σε λανσαρίσματα που ανταποκρίνονται στις αναδυόμενες ανάγκες της «νέας κανονικότητας». Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η στροφή του ενδιαφέροντος στο loungewear και στο homeware. Ρούχα και αξεσουάρ σχεδιασμένα για να νιώθουμε άνετα στο σπίτι, κομμάτια για διαλογισμό, άθληση και γιόγκα, διακοσμητικά αντικείμενα και παντός τύπου self care gadgets. Ακούγεται λογικό αν σκεφτεί κανείς ότι ή ντουλάπα μας είναι γεμάτη με κομμάτια που είναι εντελώς ακατάλληλα για να φορεθούν στο σπίτι.

Νέα οπτική, νέες προτεραιότητες
ΙΚΕΑ fw20

Όσο για τον προσωπικό μας χώρο, αυτός έχει ήδη αναβαθμιστεί σε γραφείο, σε hotspot διασκέδασης και σε privé εστιατόριο τριών σκούφων για την οικογένεια και τους φίλους. Τι πιο λογικό από το να ασχοληθούμε λίγο και με αυτό.

Απόσπασμα από το άρθρο New Attitude της Λένας Παπαχριστοφίλου που δημοσιεύεται στο BEAUTE Οκτωβρίου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ