Τα μουσεία συγχρονίζονται στον online ρυθμό με τα περισσότερα να έχουν αποκτήσει πλέον e-shop. Εμείς προτείνουμε το πιο φρέσκο από αυτά, το e-shop που δημιούργησε το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Με μια περιήγηση στις σελίδες του θα βρεις μοναδικά αντικείμενα εμπνευσμένα από τις εκθέσεις και τη συλλογή του ΕΜΣΤ. Όπως βιβλία, αφίσες, χειροποίητα κοσμήματα ελλήνων και διεθνών δημιουργών, διακοσμητικά και χρηστικά δώρα, αριθμημένα έργα, μεταξοτυπίες και χαρακτικά. Με ένα κλικ όλοι αυτοί οι θησαυροί είναι προσβάσιμοι, προσιτοί και έρχονται κοντά σου.
Πολλά από τα είδη είναι ειδικές παραγγελίες και αναθέσεις με στόχο να προβάλλουν και να προωθήσουν το έργο του Μουσείου. Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, φιλοδοξεί να διευρύνει την εγχώρια κοινότητα της σύγχρονης τέχνης, συνδέοντάς την συγχρόνως με τη διεθνή σκηνή. Σε έναν κόσμο σε διαρκή κίνηση, το ΕΜΣΤ αντιπροσωπεύει την ανταλλαγή ιδεών και απόψεων μέσω της σύγχρονης τέχνης. Με αυτόν τον τρόπο εμπλουτίζει την καθημερινότητα του κοινού και την εμπειρία των επισκεπτών.
Ένα κομμάτι μουσείου στην τσάντα σου
Η Βασιλική Μαρκάκη, υποψήφια διδάκτωρ σε θέματα marketing των πωλητηρίων μουσείων και interdisciplinary museum educator, παραθέτει τη διαφορά που έχουν τα πωλητήρια των μουσείων και κυρίως τον λόγο που τα μουσεία πρέπει να έχουν λειτουργικά e-shops. “Τα μουσεία σήμερα καλούνται να ανταποκριθούν στον πιο απαιτητικό ρόλο τους: Nα εμπλέκονται σε εποικοδομητικό διάλογο με τον επισκέπτη κάθε ηλικίας, δίνοντας την ευκαιρία για πλείστες δραστηριότητες όπως η δυνατότητα αγορών. Σε αυτό το πλαίσιο, ως χώροι που χαίρουν εκτίμησης και σεβασμού, τα μουσεία πιστοποιούν συγκεκριμένα αντικείμενα ως άξια προσοχής και τα προσφέρουν μέσα από το πωλητήριο τους σε φιλικές και προσιτές τιμές.
Πρόκειται λοιπόν για υψηλού επιπέδου αγαθά, που διαφέρουν ποιοτικά από άλλα αντίστοιχα στην αγορά. Ενώ ταυτόχρονα παρέχονται σε ανάλογες τιμές ώστε να παραμένουν ελκυστικά. Αυτά τα στοιχεία λειτουργούν υπερασπιστικά ως προς την παραδοσιακή ιδέα του αντικειμένου-συμβόλου. Αναλαμβάνουν να υπενθυμίζουν στον επισκέπτη (που παίρνει…νόμιμα ένα κομμάτι του μουσείου μαζί του) την ίδια τη μουσειακή εμπειρία. Κάπως έτσι, το πωλητήριο μουσείου αναλαμβάνει έναν επιπλέον βαρύνοντα ρόλο αφού επηρεάζει βαθύτατα την ταυτότητα του μουσείου και καθορίζει τη σχέση του με τους επισκέπτες επενδύοντας σε μια πιο ολιστική προσέγγιση που τους κάνει να νιώθουν όχι μόνο δέος αλλά και σεβασμό και οικειότητα” ανέφερε χαρακτηριστικά η Βασιλική Μαρκάκη.
Όπου και να βρίσκεσαι, με κάθε εορταστική ευκαιρία -και όχι μόνο- κάνε τις αγορές σου από ένα μουσειακό e-shop. Για να αρχίσεις με επιτυχία ξεκίνα από το ολοκαίνουργιο e-shop του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Τα δώρα σου θα είναι με διαφορά τα καλύτερα!
Kείμενο, Μίνα Καραγιάννη Μουσειολόγος – Επιμελήτρια /@museum.ephemera